Status på gulvtæppe

For tre måneder siden fik vi som jeg tidligere har vist lagt sort gulvtæppe på vores trappe, entre og i den lille mellemgang ved køkkenet. Den sorte farve kan virke modigt og måske en smule dumt når tæppet skal ligges i en entre. Men vi havde samme tæppe i lejligheden på Amager så vi vidste hvad vi gik ind til.
Hvordan er det så gået de sidste tre måneder? Render jeg stresset rundt med en støvsuger efter mine børn, får jeg knopper når de kommer hjem fra skole og slæber hele skolegården med ind og hvordan ser det ud når der kommer gæster og entreen bliver fyldt med 5 ekstra par vinterstøvler?

Der kommer mere skidt på dette tæppe end vi oplevede i lejligheden, det skyldes tror jeg at vi til dels fik trampet skidtet af støvlerne på vej op ad trappen og dels at vi satte de store støvler ude på opgangen.
Vi støvsuger en gang om dagen her hjemme, oftest når ungerne er blevet puttet, så er der rart mens vi falder til ro om aftenen og hele dagen ind til huset igen fyldes. Det lidt de trækker med ind generer ikke, man kan tydeligt se at det ikke er flere uger gammelt snavs og det forsvinder igen når aftenens oprydning er slut.
Tæppet har ligget her i den mest snavsede periode på året, vinterstøvler, vintertøj, sjap, sjask og mudder. Jeg synes på ingen måde det har været slemt og har ikke haft behov for at støvsuge oftere end jeg ellers var vandt til.
Det sorte tæppe har givet vores rum en sammenhæng og en ro som jeg er utrolig glad for. Trappen er blevet helt sikker at gå på, ingen børn med strømpesokker der ryger på rumpen og ingen trætte voksne der midt om natten tager turen tre trin ned. Det kolde terrazzogulv i entreen er nu varmt og blødt at stige ud på efter morgenbadet og i mellemgangen ligger der gerne 1-2 børn og leger eller snakker mens vi laver mad i køkkenet.
Så status efter tre måneder. Vi gør ikke mere rent end vi gjorde før i en familie på fem (nu seks) og det udtryk som tæppet har givet vores hus er det hele værd!

Kommentarer

Populære indlæg