Mor til mange

Igår rundede lillebror den første måned. Helt kliche får jeg lyst til at skrive, manner hvor tiden flyver afsted! Tænk at han allerde har været her en måned, en hel måned!

Fra første sekund passede han ind i vores familie. Det er helt naturligt at han vækker mig om natten, at de store knus elsker ham, at de er pjattede med at sidde med ham osv. Det er helt naturligt at han selvfølgelig vågner i det øjeblik jeg siger værs'go om aftenen og vi derfor må spise på skift. Han er det perfekte lille punktum i vores karriere som producerende forældre. Nu er vi den familie vi havde drømt om for 12 år siden, nu har vi den flok vi hele tiden havde forestillet os. En helt fantastisk flok af 4 unikke individer som alle bidrager til den helt perfekte flok. Vi bliver udfordret, vi udfordrer. Vi bliver elsket og vi elsker til månen og tilbage igen. Vi bliver holdt igang og vi holder igang. Vi får udvidet vores horisonter og vi udvider deres. Til tider er det helt ubeskriveligt hårdt at være mor til 4. Følelsen af ikke at slå til hele tiden, især nu hvor de store helt tydeligt kan fortælle en det når de føler at verden og jeg er uretfærdig. Følelsen af hele tiden at være to skridt bagefter og halse efter mine egne forventninger. Puha, den trækker tænder ud. Men den følelse forsvinder i det øjeblik de to store kommer grinende hjem fra skole, kysser deres babybror og styrter ud i haven for at lege, når Erik putter sig ind til mig og spørger om han må være forelsket i lillebror og når min lille bitte gut kigger på mig og kommer med sine første bevidste smil. Så giver det hele mening og så gør det ikke noget at det til tider er HÅRDT. For det er det hele værd!

Mor til 4! Hvor vildt er det lige, og tænk at jeg skulle være så heldig at jeg for 12 år siden skulle møde en mand (nu Far til 4 😉) som havde samme drømme om stor børneflok som mig. Vi har nærmest fra dag ét snakket om at vi gerne ville have 4 børn. Vi trak den lidt efter nr 2, det var voldsomt at gå fra 1 til 2 børn. Men så blev alt nemmere og Erik meldte sin ankomst, og siden har det bare været et spørgsmål om familie logistik hvornår sidste skud på stammen skulle ankomme.

Sundhedsplejersken var så kæk da hun var på første besøg at foreslå nr 5, det kunne vi da sagtens nå når jeg ikke var ældre. Men jeg kan med den største streg under sige at vi stopper ved 4. Det er et spændende kapitel vi nu skal til at skrive. Det kapitel hvor vores børn bliver større, hvor vi kommer til at opleve mere frihed, hvor vi (om 4-5 år) ikke længere er småbørnsfamilie, men en familie der kan planlægge og foretage sig ting uden flere ugers forberedelse. Vi har de sidste 11 år skrevet på det kapitel hvor vi skabte og etablerede familien, nu bladrer vi og skriver videre. Jeg glæder mig helt vildt til at se mine børn være søskende sammen, til at opleve dem opleve verden og til at støtte dem i deres liv. Jeg glæder mig til at være deres MOR.


Kommentarer

  1. Det er saa fint at vaere mor til 4. Jeg er det altsaa. Tillykke med jeres 4e barn.
    (undskyld for fejl, jeg bor i Holland og snakker kun en lidt Dansk)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak skal du have! Ja det er fantastisk at være mor til 4 :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg