Efter en uges hårdt arbejde

Vi er flyttet ind i det nye soveværelse, vi er næsten flyttet ind i den nye stue og vi er igang med at flytte ind i det nye multirum. Jeg er overrasket over hvor hurtigt og forholdsvis smertefrit det gik med at sætte væggen op i stuen. Nu sad jeg så også mest og kiggede på eller kom med kommentarer og spørgsmål. Men min mand og svigerfar gav den virkelig gas og rykkede helt vildt hver dag.

Inden de gik igang gjorde jeg mig mange tanker omkring hvorfor jeg ville have den væg op, var det bare en dille, ville det overhovedet give mening når den endelig var oppe, ville vi komme til at savne de to meter af stuen og ville vi komme til at bruge det nye multirum.

Idag er det en uge siden min svigerfar tog hjem og indretningen af de nye rum gik igang. Jeg elsker de nye vinker i vores stue, jeg er vild med det spil de nye vinduer giver til rummet. Selv om sofaarrangementet kun er midlertidigt sidder vi mere i vores sofa nu end vi gjorde inden stuen blev mindre. Så selv om vi har skåret 8 m2 af stuen udnytter vi den bedre og derfor føles den på en eller anden måde større. Inden længe inviterer vi svigerfar ned igen og så skal vi konstruere og bygge en slagbænksofa så hele vinklen bliver udnyttet bedst muligt.

Vores gamle soveværelse var altid en rodebutik af poser med rent vasketøj, rod der lige skulle gemmes væk og planter der skulle overvintre. Der var ingen ro og ingen hygge. I det nye soveværelse er der kun plads til vores nye STORE seng og lillebrors vugge. Ingen plads til andres rod. Der er den hyggeligste hulestemning og vi sover SÅ godt.



Kommentarer

Populære indlæg