Start på barsel, redebyggeri og guldtapet

Når jeg går på barsel plejer der at ske noget med min redebyggerhjerne. Jeg har egentlig ikke det helt store behov for at lave børneværelser, vaske tøj og bygge rede til den lille ny. Men jeg får en helt vild trang til at gøre noget anderledes, vende vores hjem på hovedet og se nye muligheder.
Idag er jeg officielt gået på barsel. Jeg har gået hjemme hele december med alt for mange plukveer, de generer stadig meget men min hjerne tænker ikke sygemelding længere, den tænker barsel og det er altså et rigtig godt skift!

Tirsdag bestilte jeg det fineste guldtapet og allerede igår modtog jeg det med posten. 30 meter lykke på rulle. Det er endnu pænere i virkeligheden end på de billeder jeg havde set af det! så nu kribler det i fingrene efter at få hevet det gamle tapet ned og sat det nye op. Her må jeg nok erkende at jeg har brug for hjælp, det går maven nemlig ikke med til.

Jeg har det sidste år drømt om at give vores lille mellemgang et gedigent skud selvtillid (hvis man kan give et rum selvtillid). Det er husets mindste rum, i virkeligheden er det ubetydeligt men det binder vores hus sammen og har derfor en meget større værdi end det får kredit for. Så nu skal der ske noget. Nu skal væggene beklædes med guld og vi skal finde en smuk lampe til loftet.

Det næste der sker er at vi har bestilt sort gulvtæppe til vores trappe, entre og den lille "ubetydelige" mellemgang. Det bliver leveret og monteret på tirsdag og jeg glæder mig helt vildt til at få de tre rum forbundet og få skabt en helhed som jeg tror bliver rigtig smuk.
Det betyder dog at jeg skal sige farvel til min lyserøde trappe, mit stribede sildebensparket og mit smukke (men sindsygt kolde) terrazzogulv.


Kommentarer

Populære indlæg