onsdag den 30. november 2016

Bedre sent end aldrig, børnefødselsdag.

Astrid fyldte 8 år dagen efter jeg fik det glade svar på moderkagebiopsien. Grundet undersøgelsen var min energi i september mildest talt fraværende så lysten til at arrangere pigefødselsdag var lig med nul.
Den ene uge har taget den anden og nu er vi så nået 3 mdr længere hen på året. Den 16. december skal pigernes skole flytte fra gamle klasselokaler ind på den nye skole, dette gør at vi forældre skal træde til og passe børnene mens lærerne leger flyttemænd. Så vi har valgt at slå to fluer med et smæk, pasning af 13 tøser og pigefødselsdag. Min mand har taget en feriedag og jeg får lov til at dirigere slagets gang. Jeg er ikke så mobil pt pga graviditeten og skal helst holde mig i ro. Men jeg kan godt agere inspiration og julenisse ved et stor kreabord i stuen. Vi har indkøbt en bunke julekugler som kan dekoreres, krearummet flyder af dims og dut de kan pyntes med og så tænker jeg at pigerne slutter af med en julefilm i biografen. Det skal nok blive en rigtig fin dag og jeg har et styks 8 årig som er lykkelig for at vi når det inden året er omme.
Idag har hun været hjemme syg så vi besluttede os for at sætte gang i invitationerne. Efter et kort kig på pinterest faldt vi for en snemand julekalender. Vi lod os inspirere og fik lavet 13 fine snemænd alle med forskellig personlighed. Pigerne kan så tælle ned til juleaften, og Astrids fødselsdag hvor der er sat en stjerne.
Nu håber vi hun er rask i morgen så de små snemænd kan komme ud til tiden.



2 kommentarer:

  1. Sikken en god ide at slå pasning og fødselsdag sammen. Det skal nok blive alle tiders dag og invitationerne er da super skønne.

    Vi holdt sidste år julefødselsdag for min yngste, der har fødselsdag sidst i november og det var et stort hit. Anna der fyldte 10 havde selv fundet på en julebrownie pyntet som julelandskab. Kagen var et KÆMPE hit som vi siden har brugt ved flere lejligheder. De fik også (købte) æbleskiver og små æblemuffins pyntet med juletræer. Så lavede vi selvfølgelig pakkeleg og lavede julepynt og der var også mulighed for at dekorerer småkager. Det var faktisk helt roligt og hyggeligt alt sammen og det var nemt at pynte op for det var jo bare at give julehyggen en lille ekstra tand. Håber vi får lov at se billeder fra dagen.

    Hvis du har lyst til at se Annas kage har jeg delt opskriften her: http://marinasmad.com/recipe/julebrownie/. Den er nem at lave og lige lidt anderledes end det man ellers sætter på bordet i december.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor lyder det som gode ideer. Tror lige jeg napper et par stykker. Havde da helt glemt æbleskiver som mulig mellemmad :)

      Slet