søndag den 17. april 2016

Guuult

Når jeg engang imellem ser billeder fra vores gamle lejlighed får jeg et lille trist sug i maven. Jeg elskede den lejlighed. Synes virkelig at vi havde ramt noget rigtig godt. Elskede at komme hjem, elskede at gøre rent, holde pænt og leve i den lejlighed, elskede at opleve mine børn i lejligheden (når jeg vidste at underboen ikke var hjemme), elskede at finde på i lejligheden.
Jeg er også pjattet med at bo i Sorø, synes bare ikke vi helt har ramt magien i huset endnu. Min kloge mand minder mig ofte om at det tog os ca 7 år at skabe det hjem vi flyttede fra, så jeg skal altså væbne mig med tålmodighed, en klar udfordring for mig da jeg helst så at mine ideer var udført i samme sekund jeg tænkte dem.

I påsken startede jeg ferien med at male vores hoveddør gul. Jeg har savnet den farve og glædes nu hver dag over at komme hjem til en gul dør.

Det fine dørskilt fra Mette Marie Bang kommer virkelig til sin ret på den gule dør!



4 kommentarer:

  1. Jeg kender SÅ godt det sug i maven du skriver om. Vi boede 11 år i vores gl. hus, som jeg elskede, men som var for småt (synes den ene af os uden af nævne navne, men det var IKKE mig). Nu bor vi i et totalt skønt hus vi selv har tegnet, med en fantastisk gammel have, hvor jeg selv har haft ALT mellem hænderne. Jeg føler også, der er så meget MIG i det nye hus her, som på alle måder er så meget bedre end det gamle... MEN – så er der alligevel al den nostalgi, der er forbundet med alle de gode minder om, at alle 3 børn er født i det gl. hus, og glade minder om leg fra da børnene var helt små osv. osv... Derfor tænker jeg af og til, at hvis pludselig der kom en og sagde "hey – i er altså nød til at rykke tilbage", ja så gjorde vi da bare det uden at blinke. MEN – så ville det så nok for alvor gå op for mig, HVOR heldige vi er, med det vi har nu, for det er vi. Så tror min pointe er – mon ikke det sug altid vil være det, når man faktisk også var glad for det man havde?? Og fin fin gul dør, selvom der ikke er helt så meget knald på, som på døren i jeres tidligere hjem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du har helt ret, og jeg tænker at det da i virkeligheden er fantastisk at savne den gamle lejlighed en gang i mellem, for det var en fantastisk lejlighed og den skal på ingen måde underkendes bare fordi der var noget som passede os bedre, og så tænker jeg det er godt at se tilbage på hvad der gjorde glad, så man kan prioritere hvad der skal gøre glad nu. Gir det mening?

      Slet
  2. Hvor er den blevet smuk, den gule dør. Tror måske altid at man vil tænke tilbage med lidt vemod på noget som var godt, kender godt den følelse af at det måske var en lille smule bedre, der hvor vi boede før, hvor børn blev født og havde deres første år, men der var jo en grund til at vi flyttede, vi havde drømme, som vi har fået opfyldt nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror helt sikker du har ret i det med at det gamle sted var der hvor "VI" blev til spiller en stor rolle i savnet :)

      Slet