søndag den 6. marts 2016

Muld

Idag tog jeg spontant afsted på tøse inspirationstur sammen med Mette fra Cafe Skotte & Stentoft. Vi tog til "Åben gård" på speciallandbruget Muld.
Gården drives af Ane og Jens, ildsjæle, autodidakte, amatørlandmand og kone der brænder for at mindske vejen fra jord til bord. De købte gården for 2,5 år siden og kan til august bryste sig af det flotte røde Ø. Muld holder åben gård den første søndag i hver måned. Her kan man købe forfriskninger, lækkerier og frø i cafeen, besøge grise, kalkuner og får. Se til afgrøderne og få rundvisning på gården mens Ane fortæller. Vi tog en tur rundt på gården idag i mudder til knæene, det var fantastisk at høre og blive inspireret af Ane som med stor entusiasme guidede os gemmen flere 100 af Muldgårdens afgrøder.
Jeg vil absolut anbefale at i følger Muld enten på facebook eller instagram. Her vil i få sidste nyt og invitationer til arrangementer på gården.
Jeg fik ikke taget mange billeder idag, det meste var brunt og mudret. Men den bedste hindbærsnitte jeg nogensinde har smagt skulle foreviges og et lille Hammershøisk øjeblik.


Forleden gav jeg min mand en Hario kaffekande. Jeg har længe ville forkæle ham med den smukke kande. Heldigvis kom de til salg i sidste uge hos Skotte & Stentoft. Idag blev vi enige om at der manglede en kaffehætte. Jeg fik derfor en ide som jeg lige skulle inddrage min moster i. Hun var frisk på ideen og nu har jeg trykt første omgang stof til en lille produktion af Hario kaffehætter.



4 kommentarer:

  1. Lyder som en skøn søndag!...og hvor er dit print også fint på den sorte baggrund! Glæder mig til at se resultatet af din moster og dit samarbejde ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en helt perfekt søndag. 1000 tak skal du ha! Jeg er også spændt på at se hvad min moster kan få ud af stoffet :)

      Slet
  2. Det lyder som et skønt sted :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et fantastisk inspirerende sted! Flere af dem tak :)

      Slet