Leftovers

Da vi lørdag den 2. januar begyndte nedrivningen af det gamle køkken var det med stor fryd i sjælen og en lille smerte i hjertet. For det gamle skulle bare smides ud. Og det gjorde noget ved mig. Det var jo ikke SÅ dårligt, bare grimt og ufunktionelt til vores stil og behov. Jeg overvejede at skrive i den lokale facebookgruppe at der var et gratis køkken til afhentning.
Men så kom guldkornene fra svigermor. Hvad med at sætte det gamle køkken op i vaskekælderen?
Genialt, intet mindre.
Husbond og svigerfar knoklede en hel weekend med at få køkken leftovers til at passe og de gamle rør til at makke ret og nu har jeg et rum som endnu mere indbyder til at jeg indtager mit værksted i kælderen og får trykt en masse.
Rummet er malet rødt for mange år siden, rædselsfuldt rødt med usund plastikmaling og afskallede vægge. Men Rom blev ikke bygget på en dag og lige nu har vi ikke overskudet og tiden til at male det, eller vi vil hellere male andre steder.

En aften hvor jeg havde mistet al energi gik jeg i krearummet for at rydde op, ren meditation, der fandt jeg en kæmpe bunke med wallstickersprikker som jeg lavede sammen med Pernille i tidernes morgen. De røg på væggen i en fiks dip dye så nu kan man næsten bilde sig selv ind at den røde farve er meningen (altså hvis man lukker det ene øje og samtidig står på hovedet)






Kommentarer

Populære indlæg