søndag den 24. januar 2016

Køkkendrømme

Det er for sent med tilbageblik på 2015 og næsten for sent med en liste over ønsker for 2016. Så jeg derfor vil jeg bruge spaltepladsen på at vise hvorfor jeg har været total fraværende i år ind til videre.
1. januar tømte vi vores gamle køkken og rev det ned dagen efter. Rummet skulle sættes i stand, gulvet bankes op og der skulle ligges nyt linoleum. Alt kørte efter planen lige ind til.....
Dagen før vi havde sørget for at vores fantastiske hushåndværker (farfar) skulle komme til Sorø gik det op for at stedet vi havde bestilt gulv hos var fake og vi ville ikke modtage det bestilte og betalte gulv. En masse tåre og bandeord senere er der lagt en plan og vi bruger weekenden på andet forefalden arbejde.
Vi bestiller gulv hos et nyt firma og får en fantastisk betjening og et nyt gulv fredagen efter.
Min mand og svigerfar ligger det smukkeste linoleumsgulv, det blev lige som jeg havde ønsket.
I mellemtiden har vi gjort rummet klar til køkken og ventede onsdag den 13. januar på håndværkere der aldrig dukkede op fordi Ikea havde glemt at bestille dem. Endnu flere bandeord og tåre og en ny løsning. I onsdags ankom der endelig en håndværker som gik lidt igang og torsdag kom der to som lavede det de nu kunne for fejl og mangler.
Ikea havde endnu engang brilleret og leveret forkert bordplade og manglende fronter til skufferne.
For at det ikke skal være løgn har der været endnu flere problemer og jeg er i skrivende stund godt træt af Ikea. Jeg håber dog, når vi på et tidspunkt har et helt færdigt køkken, at det lever op til den kvalitet jeg har fået fortalt det skulle have.

Idag har jeg for første gang lavet mad i vores nye køkken, det var en fornøjelse og jeg kan mærke at vi nok skal blive gode venner, køkkenet og jeg.

Vi har valgt at instalere et lysegråt køkken og ligge grønt og sart rosa gulv. farverne og stilen spiller lige som jeg havde håbet så nu glæder jeg mig til at få alle de andre rum (8 stk) til at matche lækkerheden i vores køkken.







2 kommentarer:

  1. Ej for ** det er da et meget trals forløb, ikke lige det man stå at hoppe og danse for når man endelig gå i gang med et projekt. Men tårerne bliver nok erstattet for hver dag der gå i dit nyt univers med de farver som gøre dig glad :-) God fornøjelse med madlavning

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt som med en fødsel, jeg har (næsten) allerede glemt hvor hårdt det var for nu er det så fedt at have et smukt sted at lave mad.

      Slet