Legegruppe

Torsdag meddelte mellemstemusen at det altså var i denne weekend hun skulle holde legegruppe. Jeg havde helt svedt ud at hun havde fået oktober måned som sin legegruppemåned så det var heldigt at hun selv havde styr på det. Torsdag sendte vi en lille invitation ud til de 3 klassekammerarter som er i hendes gruppe. Alle kunne komme, så i tre timer idag har vi leget, hygge, lavet halloweenpynt og spist banankage.
Legegruppe er et fin koncept hvor alle børn i klassen på skift leger sammen i mindre legegrupper for at fremme nye venskaber og nedsætte risikoen for mobning.

Der lå tre trætte bananer i vores viktualierum og råbte på at blive lavet om til banankage. Jeg synes det er svært at finde en opskrift som lever op til mine banankagekrav. Men idag fandt jeg som kommer meget tæt på og som ydermere er meget nem at lave. Find opskriften her. De sjove sukkerøjne kan lige nu købes i netto.

Efterår, halloween, jul lige om hjørnet. Jeg er lige glad, servietter med ananas! Jeg var solgt!

Mumielanterner lavet af sylteglas omviklet med malertape og pyntet med øjne og plastik biller. 

Kommentarer

  1. Hvor er det en god ide med mumielanterner! Dem skal jeg da helt klart lave med ungerne herhjemme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er så fine, enkle og stemningsfulde :)

      Slet
  2. Hvor ser det ud til at have været hyggeligt, de rigtige sjove de Mumier :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja enkle at lave og med stor effekt :)

      Slet
  3. Tak for tippet med de søde mumielanterner! Jeg har lavet dem herhjemme i dag med både min dreng på 7 og mine tvillinger på 2. Fedt med små projekter både store og små kan være med til! Resultatet kan ses på min blog www.annesofieslot.dk ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre! Godt i kunne hygge alle sammen med det!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg