fredag den 28. august 2015

Fødselsdag med traditioner

Idag er det storemusens fødselsdag. Kl 18.57 er det 9 år siden jeg blev mor. Jeg er altid så frygtelig sentimental på mine børns fødselsdage. Tænker tilbage på første gang vi kiggede på hinanden og på alle de skøre, sjove dejlige oplevelser jeg har haft med dem.
Storemusen blev vækket kl 5.30 med sang og dagens første gave. Ungerne får altid en gave med fødselsdagstøj. Normalt ville denne gave ligge på fødselsdagsbordet men fordi farmand skulle åbne i vuggestuen inde på Nørrebro fik hun gaven på sengen og resten måtte vente til i eftermiddag.
Jeg har været hjemme idag med hoste og feber så har haft tiden til stille og roligt at nusse om fødselsdagsbordet, fødselsdagsgaverne og fødselsdagskagen.
I mit barndomshjem blev man vækket med morgenbord og sang. På bordet lå en broderet fødselsdagsdækserviet, fra min mors barndom. Jeg har købt min egen broderede serviet som nu skal indgå i vores traditioner. Omkring tallerknen pyntes med blomster fra haven, gaverne, et fødselsdagskort fra mor og far, flag og fødselsdagslys. Da musen var hentet i skole var vi klar til at fejre hende, hun var et stort smil og glad for alt vi havde forkælet hende med.

Lagkagen blev en nem udgave men ikke mindre lækker.
Lagkagebunde smøres med nutella og drysses med knuste makroner, trækker 30 min. Flødeskum, hakket chokolade og nutella blandes og smøres på bundene. Øverst drysses med click mix fra haribo. En rigtig børnelagkage.

Nu er der spinattærte i ovnen og tomatsalat på bordet. Et ønske fra fødselsdagsbarnet. Efter aftensmad slutter vi af i biografen med film og hygge. En ny tradition er startet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar