Sorø, du har mit hjerte

På dette tidspunkt for et år siden sad jeg i vores lejlighed på Amager, ungerne var puttet og jeg havde en vild sommerfugleaktivitet i maven. Vi havde købt hus, det fineste hus, vores drømmehus. Huset lå i Sorø. 89 km fra lejligheden, 89 km fra den by jeg har elsket af hele mit hjerte. Shit!
Det var et tilfælde at vi kom forbi Sorø, og det var et tilfælde at vi fik fremvisning på lige netop dette hus. Var vi kommet et par dage senere ville huset være solgt. Vi var vilde, vi var heldige og vi er lykkelige.
Sorø er den bedste beslutning vi nogen sinde har taget for vores familie.
Jeg havde frygtet skoleflytning, vuggestueopstart, pendlerfar, arbejdsløshed og ensomhed. Min frygt er blevet gjort til skamme. Pigerne har haft de bedste 8 mdr i deres nye skole, de har fået gode venner og længes efter begge dele her i sommerferien. Lillebror blev kørt ind i vuggestue på en dag og elsker sin vuggestue og sin Gitte (pædagogen). Jeg var arbejdssøgende i 5 mdr og var så heldig at få drømmejobbet i byen, 3 km fra vores hjem med de bedste kolleger man kan ønske sig.
Vores naboer er fantastiske, de har søde børn, er hyggelige at snakke med og bager gode bålpandekager, hvad mere kan man ønske sig?
Sorø by had en masse at hyde på; både historie, hygge, natur, cafeer, butikker og virkelig søde mennesker. Vi bor i nærheden af Sorø st og her er næsten alle tilflyttere fra Kbh og omegn så alle vi møder kender til vores situation og vil gøre deres bedste til at vi føler os hjemme og velkomne. Jeg kan ikke forstå at det kun er 9 mdr siden vi flyttede her ned for det er så rigtigt at det føles som om vi har boet her altid.
Billed taget idag, vejret har ikke været helt med os, men smuk er haven stadig, og huset kan stadig give mig sommerfugle i maven! Jeg elsker den lille røde klat mursten! 

25. juli 2014, den dag vi købte hus!! Dagen før ville jeg ikke ha troet på at man kunne bo så langt fra Kbh og være lykkelig!

Hvis i går og overvejer at rykke teltpælene, overvejer i Sorø og omegn så giv endelig lyd, jeg har allerede en masse tips om at flytte til provinsen. Jeg ved også en ting eller to om de forskellige institutioner i Sorø, så giv lyd, jeg hjælper gerne.

Kommentarer

  1. Ih, det indlæg er sgu lige til at blive glad i låget af - det er bare så dejligt, når noget viser sig at være så rigtigt for en.
    Og det har bestemt været hyggeligt at følge hele husprocessen på sidelinjen :D

    -Anne
    www.venterpaavin.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, vi er også glade i låget over vores dejlige hus i skønne Sorø :) Det er næsten for godt til at være sandt :)

      Slet
  2. Dejligt blog-indlæg :) Vi havde netop de samme betænkeligheder, men de første 14 dage i byen har været lovende! For et år siden var vi forbi Sorø og snakke med ejendomsmægler. På det tidspunkt havde vi ikke troet det skulle gå så stærkt, før vi rent faktisk tog springet! Men vi var solgt til byen og kunne begynde vores jagt. Vi er vilde med mere plads, naturen omkring os, have, og roen. For pokker hvor vi sover godt om natten!
    Tak for at du hele tiden har mindet mig om at det ville blive det rigtige for os, med dine blog-indlæg og dejlige IG-billeder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så dejligt, uden at kende dig irl har jeg glædet mog til du flyttede her ned, en slags bevis for at vi ikke er de eneste der turde tage springet! Jeg håber på og glæder mig til Sorø krea sammen med dig!

      Slet
    2. Jeg satser på at få lokket endnu flere til byen :) Og i lige måde! Er ved at klargøre kreahjørnet herhjemme også.

      Slet
  3. Det er lige præcis vores historie. Rent tilfælde, at vi for 4 år siden endte i Sorø (vi skulle bare se på huset, for at kunne sammenligne med alle de andre, vi havde kigget på): et kæmpe spring væk fra Nørrebro og alle vores venner, men noget af det bedste der er sket. Her havde jeg også en pendlende mand, og var selv arbejdsløs.

    Og så skal det lige tilføjes, at vi som forældre, også super glade for, at vores børnehave har fået endnu en fantastisk pædagog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt at i har været igennem det helt samme! Og dejligt at i er tilfredse med den nye pædagog ;)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg