lørdag den 13. juni 2015

Hej din klovn

I formiddags lagde vi vejen ind forbi Sorø by. Vi blev mødt af ordene "Hej din klovn". Byen var lukket af og der var linet op til Klovneløb 2015 til fordel for De Danske Hospitalsklovne. Jeg havde til at begynde med ingen forventninger til mig selv da jeg ikke helt er kommet mig over en ordentlig omgang halsbetændelse. Faktisk troppede jeg op i klipklappere, men jeg blev grebet af stemningen og endte med også at iføre mig startnummer og løbesko. Startskuddet lød, 250 balloner blev sluppet fri og det samme gjorde 250 personer i alle aldre. Vi løb/gik den 3 km lange rute på ca 25 min alle var med og vi svedte med anstand. Lillebror løb ca én km selv, resten af turen foregik på skuldrene. Vel over målstregen blev der delt medaljer, slikposer, frugt og vand ud. Ungerne var vildt stolte og gav flere gange udtryk for at de glæder sig til næste år.
Mange af butikkerne i Sorø havde i dagens anledning gode tilbud til børn og voksne med løbsnummer på maven. Det er altså fantastisk at bo i en by som i den grad bakker op omkring alle arrangementer, både store og små.
Hvis i er blevet fristede af sådan en frisk løbetur for et godt formål kan jeg afsløre at der de næste 14 dage bliver afholdt løb rundt om i hele Dk, se mere her.
Fredag den 26. juni er det desuden Næsjonaldag, næser til uddelning blandt kolleger, studiekammerarter, familie og venner kan købes lige her.
Både på torvet og på ruten underholdt klovne med sæpebobler og balloner.



Han var malet som klovn, derfor det noget snavsede udseende :) Slikposen har han heldigvis glemt alt om, så mon ikke mor her kan dykke ned i den i aften?


2 kommentarer:

  1. Sorø lyder helt igennem som et dejligt sted! Og et fint initiativ med klovneløb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorø er et fantastisk sted med bunker af initiativ og opbakning :) Hvis du nogensinde kører forbi på vej til Kbh så giv lyd, jeg gir en kop kaffe :)

      Slet