onsdag den 22. april 2015

Verdens bedste #tirsdagspandekager

Jeg stornyder de sidste dage jeg har tilbage hvor jeg kan hente tideligt og lege overskudsmor. Igår var hele nabolaget med hjemme, den vilde leg gik og jeg bagte pandekager til hele banden. #tirsdagspandekager, jeg tror det skal være en tradition. Altså ikke at alle børnene fra nabolaget er her hjemme men at jeg serverer pandekager om tirsdagen. Det er den dag jeg med størst sandsynelighed får tidligt fri og dermed den dag hvor vi skal forkæles.
Jeg ELSKER pandekager, jeg har bagt flere 1000 stk i mit liv og har slidt 5 pandekagepander ned. Madpandekager, sukkerpandekager, sunde pandekager, brunchpandekager, amerikanske pandekager og pandekager over bål. Jeg er vild med alsidigheden og vild med at man kan putte ALT i en pandekage. Nu hvor vi har fået høns som levere ca 8 æg om dagen er det også en god måde at få brugt nogen af dem.
Opskriften har jeg fra en gammel Brunch kogebog, jeg får ca 20 pandekager ud af en portion. 
3,5 dl mel
2 tsk bagepulver
1 dl sukker
1 tsk kanel
1 æg
2,5 dl mælk
1-2 revne æbler
smør til stegning. 
Jeg kan have ca 3 pandekager på en lille pandekagepande og 5 på en alm stor pande. De er meget hurtige at lave og smager fantastisk både med honning, sirup, sukker eller bare som en hapser uden noget. De er perfekte som en lille overraskelse i madpakken, melet kan evt skiftes ud med lidt grovere mel for en mere mættende pandekage.


2 kommentarer:

  1. Eeej nu får jeg helt lyst til pandekager.. :)

    SvarSlet
  2. Fantastisk tradition! Jeg elsker også pandekager! Det er en undervurderet spise og en af mine personlige livretter ;)

    SvarSlet