onsdag den 1. april 2015

Påske, lige rundt om hjørnet

Sikken en stilhed, sjældent set her på bloggen. Jeg har de sidste uger haft nogle fantastisk spændende udfordringer som har taget al min energi så jeg er gået kold med ungerne hver aften. Nu har vi ferie og de sidste 2 dage er blevet brugt på at nyde roen og ungerne.
Påsken banker på og her hjemme har vi også påskepyntet lidt og trillet æg. Æggene er væk, haps de var gode, pynten hænger på de smukke grene fra haven og minder os om at det lige om lidt bliver varmt og grønt alle steder.

Storemusen og jeg æltede marcipan og hakkede chokoladeskildpadder til en indbydende klump, trillede en masse æg og dyppede dem i smeltet chokolade. Haps, lige i løgneren.

Påskepynten i år består af marmorerede æg, fjer og spejlæg. Efter jeg har fået marmoreringsfarver hjem fra Butik Flittig har jeg lyst til at dyppe alt i det indbydende marmoreringsbad. Smukt bliver det, og dejligt uforudsigeligt.
Spejlæggene er så nemme at lave, man skal hverken kunne tegne lige eller klippe lige. En skæv hvid "klat" pap og en gul klisterprik i midten, bingo, spejlæg. Har man ikke klisterprikker kan blommen både tegnes på eller klippes ud af et gult stykke papir. Jeg har sat en lille guldsnor i vores så nu hænger de og pynter på påskegrenene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar