tirsdag den 14. april 2015

Der skal farve på

Da vi flyttede købte vi det smukkeste sæbebehandlede egetræsbord. Helt overordnet så fungerer det rigtig godt, der er for en gangs skyld både plads til os 5 omkring bordet og mad på bordet, ud over det kan vi snildt klemme 2-4 gæster ind.
Jeg har dog haft lidt svært ved at vende mig til brunt gulv med brunt bord. På Amager havde vi sort og gult gulv med teakbord og det var så smukt sammen.
Ud over det brune med brunt genere mit øje har vi også til at starte med behandlet bordet forkert hvilket resulterer i at der er nogen grimme dybe pletter som virkelig kan ødelægge en smuk opdækning. Jeg har derfor (i enighed med min mand) besluttet mig for at male bordpladen. Slut med brunt i brunt.
Dette billede slog jeg op på instagram og klagede min brune nød. Jeg fik rigtig mange brugbare og konstruktive kommentarer på billedet. En af kommentarerne var så god at den muligvis kan ende med at give mig malerhjerne. Karen fra karenskommode.dk henviste til Flüggers app! O.M.G. som de unge siger den er smart. Man tager et billede eller vælger et fra sit album og ved hjælp af få tryk kan man nu farvegive vægge, borde, gulve osv uden at hive det store kort op af lommen for senere at fortryde. Man kan faktisk være næsten helt sikker på at det er den rigtige farve før man svinger penslen. 
Man kan også tage et billede af yndlingsmaleriet, gulvtæppet eller blomsterbedet der hjemme og så finde farvekoden på den helt rigtige nuance blå, pink, gul, grøn. Jeg synes det er smart og er nu ikke i tvivl om at bordet skal males og en masse vægge og gulve følger efter. 

7 kommentarer:

  1. Du kunne vælge en transparent maling så man stadig kan se træet igennem . bare en ide her fra.. jeg vil glæde mig til at se hvad du selv kommer frem til.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejede det faktisk da jeg så billedet hvor farven ikke er helt masiv. Tak for dit input og god dag!

      Slet
  2. WOW hvor smart med den app!! Jeg vil straks tage den med på vores badeværelse, der står for tur, og finde den rigtige farve til væggene. Og hvad angår bord der konflikter med gulv, så ved jeg liiiige hvad du mener. Vi (jeg) har nøjagtig det samme dilemma med vores store dyre sæbebehandlede egetræs bord op mod vores hvidolierede fyretræs gulve. Det "funger" bare ikke. Og så ligger jeg lidt under for, at MAN jo ikke maler sådan et fint bord !?? Resultat - evigt er det gemt under skiftende voksduge.... Nu vil jeg seriøst overveje at male benene bare, og se om det mon er DET der skal til, for min øjne bliver tilfredse. Det kunne da være en fint kompromis, hvis det kunne få den fine store bordplade frem i dagens lys :-) Tak fordi du delte app, og held og lykke med bordet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk du også kunne bruge den! Synes det lyder som en god plan med bordbenene. Jeg har valgt bordpladen da vi allerede i samarbejde med 3 små børn har taget livet af den. Men kender dog helt godt det der med at kan man virkelig tillade sig at male et helt nyt og smukt bord? Held og lykke med dine maleprojekter!

      Slet
  3. Det er mig en gåde, hvordan du får den app til at fungere.... Når jeg indsætter et billede af min stue, så beskærer den det og zoomer ind det helt forkerte sted (totalt fokus på loftet) - jeg kan ikke selv vælge udsnittet - når jeg forsøger kommer der et helt andet udsnit, end det jeg har bedt om. Når jeg så forsøger at "male" skabet, som det drejer sig om, som jeg gerne vil se i omgivelserne og derfor har hele stuen med på billedet... ja så maler den i stedet væggene - ja faktisk alt andet end skabet, som jeg beder om at få malet.....samtidig bliver den farve der "males" bare en grim plamage og giver slet ikke et ordentligt "malet" udtryk - synes virkelig, at den er elendig men hører da gerne fra nogle med gode råd eller fif til at bruge den ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. aaah - det er noget med, at den zoomer ind, men når man så gemmer, så kommer hele billedet med alligevel... stadig ingen løsning på den "klattede" måde skabet kun bliver malet hist og pist dog ;-) Men fremskridt.... LOL

      Slet
  4. Fedt at du kan bruge app'en! Glæder mig til at se resultatet :) ...og de næste resultater!!

    SvarSlet