Gult er godt

Siden vi flyttede fra Amager har jeg savnet min daglige dosis GUL. At stå op om morgenen og blive mødt af solskin alle dage uanset vejret udenfor, det giver god morgen energi. Jeg blev ekstra opmærksom på savnet af den gule dør da vores lejlighed var med i Bolig Liv nr 1 2015. Den gav så meget til vores indretning, og den samlede hele lejligheden på en skøn måde.
Jeg har ledt efter en "ny" gul dør, men der er ikke nogen oplagte i vores nye hus.
Jeg har så den sidste måned rumsteret med nye tanker om nye gule flader og i sidste uge gik min mand med på ideen. Jeg rundede Flügger på vej hjem fra kursus tirsdag, onsdag blev gangen grundet og malet første gang. Torsdag fik den anden gang, lørdag fik den sidste gang og står nu knald gul og lyser hele første salen op. Det gule gulv samler vores første sal rigtig godt og understrejer det legende børneunivers vi forsøger at bygge op.





Kommentarer

  1. Er det gulvmaling, du har brugt? Eller alm. træmaling? Når vi har spurgt efter gulvmaling, er det kun pastelfarver, de kan fremskaffe.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er gulvmaling, de kunne ikke blande den skrappeste farve gul som jeg i første omgang ønskede men denne er absolut en kraftig gul :) Jeg har efterhånden lært at man bare skal presse dem. På Amager malede vi også kraftig græsgrøn og lilla på gulvene. De kan godt når man insisterer :)

      Slet
    2. Tak for info, jeg vil bestemt presse dem:-) Kan du skrive farvekoden? Vi drømmer om den farve i vores soveværelse. Tænk at vågne op til et solskinsgult gulv!

      Kh
      Anna

      Slet
    3. Den hedder påskeliljegul og er en del af deres farvesortiment lige nu :) Lyder fantastisk med gul i soveværelset :)

      Slet
  2. Så flot...elsker gult og så fint det står til græsdøren - skønt med sommer året rundt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er fantastisk med en gang der trækker sommeren lidt tættere på :)

      Slet
  3. vild med det, havde gule døre i vores lille lejlighed i Århus. Har overvejet at male et par af vores døre gule her i huset, kunne være jeg skulle gøre noget ved det, skal lige have manden med på ideen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da bare med at komme igang :) Gul gør GLAD! :)

      Slet
  4. Sådan et helt praktisk spørgsmål;):

    Hvor lang tid går der, før man kan gå på det, efter det er blevet malet?

    Det ser skønt ud!:)

    Mvh. Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg malede kl 14 og kl 19 kunne ungerne gå i seng :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg