La Habana

Halløøøj. Så er jeg hjemme igen. Vi har været væk, langt væk og det har været intet mindre end fantastisk.
Udsigt fra Hotellet
Sammen med mine forældre, søskende og familier har vi været på Cuba i næsten to uger. Vi startede med 4 dage i Havana. Jeg var fyldt med en blanding af spænding og lidt frygt for at skulle bo i Havana med 3 små børn. Da vi ankom søndag for 2 uger siden kl 22.00 var jeg mildest talt skeptisk.
Men mandag morgen tog byen mig med storm. Man tror det er løgn, men i det øjeblik vi forlod vores aircondition fyldte hotelværelse trådte vi ind i en tidsboble og rejste 50 år tilbage i tiden. Jeg har aldrig før været i en by med så meget forfald. Det var både tragisk og fascinerende smukt og betagende. Cubanerne er det mest venlige folkefærd jeg har mødt, alle smiler og virker glade. Om eftermiddagen når skolen var forbi blev der spillet bold, tøndebånd og domino på alle gadehjørner. Byen er fyldt med de flotteste amerikanerbiler og langs hovedvejen ligger den ene Diner efter den anden. Flere gange forventede jeg at se Sandy og Danny komme dansende eller Pink ladys slentrende hen ad gaden.
Vi fik spist på to rigtig gode restauranter som jeg vil anbefale i et senere indlæg hvor jeg også vil komme ind på noget af det jeg vil opleve igen hvis jeg får muligheden for endnu en tur til Cuba.
Jeg vil også fortælle om vores dage i Varadero, strandparadis og så prøver jeg at overtale min søster til at gæsteblogge om Trinidad hvor hun var så heldig at være 2 dage sammen med mine forældre. En by jeg meget gerne vil opleve en anden gang.
Nu vil jeg slutte af med billedspam fra Havana, enjoy the ride.



















Kommentarer

  1. Sikke nogle lækre billeder fra Cuba. Det ser ud som om det er et besøg værd. Og jeg vil glæde mig til at læse mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Af alle de steder jeg har rejst tror jeg at Cuba er det land jeg vil give min varmeste anbefaling! Der var eventyrligt!

      Slet
  2. Bjergtagende intet mindre!! Velkommen hjem, jeg glæder mig SÅ meget til læse og se mere fra jeres rejse. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bjergtagende at være der og jeg måtte flere gange knibe mig i armen :)

      Slet
  3. Det ser helt fantastisk ud. Hvorfor er der så mange gamle amerikaner-biler?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det VAR fantastisk! Efter revolutionen udstedte USA et handelsembago der medførte at det blev forbudt for alle lande i verden at handle med Cuba. Kun Venezuela, Mexico og Canada er gået imod dette embago. Det er det som Obama nu vil ophæve. Derfor har de ikke kunne købe nye biler de sidste 40-50 år ca. Der ud over vil det koste dem en livsløn at købe en ny bil. De nye biler vi så var i hvert tilfælde 15-20 år gamle.

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg