En fastelavnsbolle kan man altid finde plads og tid til

Hold da op hvor tiden flyver. Så gik der lige en uge uden lyd fra mig. Vi har brugt utrolig meget energi på at komme tilbage til dansk tid og klima. Det tog ikke lang tid at vende sig til 30C men det er svært den anden vej rundt. Den sidste uge har ungerne nydt at have daginstitutioner og voksne for dem selv, de er blevet forkælet i hoved og rø*, en rigtig god mulighed for at lære de voksne endnu bedre at kende. Især de store har haft glæde af ikke at skulle dele pædagogerne med 300 andre SFO børn.
Fredag tog vi på langtur og besøgte mormor og morfar. Efter formiddagshygge og afslapning besluttede vi os for at lege kulturelle og tog afsted til teknisk museum i Helsingør. Jeg har været der flere gange som pædagog men aldrig med mine egne unger. Det var en stor succes og både børn og voksne var underholdt. Her er alt fra gamle biler, cykler og flyvere til kampfly og tog. Museet har desuden lige nu en særudstilling om robotter som især mindstemanden var begejstret for. ( Han var dog generelt jublende lykkelig for ALT med motor)
Både lørdag og søndag syndede vi big time med verdens lækreste fastelavnsboller, jeg ved godt at der nu er et år til næste fastelavn, men denne opskrift er en keeper og kan absolut bages igen og igen og gemmes i fryseren.  Opskriften er fra min søde veninde Vibeke som også har lagt den på hendes instagramprofil.



3 dl mælk
50 g gær
60 g sukker
400 g blødt eller smeltet smør
3 æg
kardemomme efter smag, kan udelades
ca 700 g mel, jeg brugt en del mere.

Vores boller blev fyldt med
Kagecreme
Ramonce
Marcipan (tip, hvis man laver en lille marcipanplade og ligger på dejen som det første hjælper den på at bollen ikke flækker, ligger man den derimod på som det sidste kan den hjælpe med at holde på alle lækkerierne)
Hakket chokolade.

Bollerne blev pyntet med flormelis, pom pom'er og prikker på pind.

Kommentarer

Populære indlæg