mandag den 5. januar 2015

Fiskeben som deler vandene

Jeg har et stykke tid gået og pønset på noget. Jeg har fået en ide. Ideen fik ekstra streg under da jeg i sidste uge sad med det nyeste Bolig Liv i hånden og kiggede ind i vores gamle lejlighed.

Ihh hvor var der dejligt. Det var SÅ meget vores lejlighed og så meget vores stil, sjæl og liv.Selvfølgelig er vi ikke nået lige så langt her i Sorø vi har trods alt kun boet her i 2 mdr, men jeg savner de små skæve, finurlige ideer som gjorde lejligheden til vores. De ideer jeg pønser på har noget med vores gulv at gøre. Det krævede lige et par overtalende og overbevisende samtaler med manden min men nu har jeg fået GO og i morgen går turen til Flügger for at blande maling. Jeg er spændt på at se om det ser lige så godt ud i virkeligheden som det gør i mit hoved. Heldigvis fik manden en slibemaskine hvis alt går galt.
Jeg har tidligere idag postet et billede af det ene offer på instagram og jeg må sige at maling af sådan en omgang sildeben kan dele vandene. Men jeg gør det sgu. jeg maler den lille gang og i mere end en farve.
Stue og soveværelse får dog lov til at stå originale og uden maling.
Den lille gang som skal have en make over, ud over slid og snavs så ligger sildebenene også forkert og når der allerede er lavet kludder kan man lige så godt gå all in på sjov og ballade. 

Stuegulvet bliver som det er, jeg er vild med det gulv og elsker at se det store rum med det smukke gulv.


18 kommentarer:

  1. Mal det! Det gør vi også med vores gulve fra 1875 - og vi har slet ikke fortrudt det.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagens projekt bliver at få blandet de helt rigtige farver :)

      Slet
  2. Jeg synes det lyder som en fantastisk idé! :D Go for it!

    SvarSlet
  3. Ihh de farver glæder jeg mig til at se :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Det blev lidt af hvert og er ikke sikker på at jeg er færdig endnu :)

      Slet
  4. Det er jo ikke for evigt, det kan da slibes ned igen. Jeg er spændt på at se det færdigt, kan også lige se det for mig. -Selvom jeg ikke præcist ved hvad DU har i tankerne, ha ha ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, håber ikke jeg ramte helt ved siden af hvad du forestillede dig ;)

      Slet
  5. Spændende - synes klart du skal gøre det!

    Personlighed er netop det, der gør et hus til et HJEM. Elsker når folk har mod til at indrette lidt skævt, selvom de beslutninger næsten altid vil dele vandene. Nogle vil foretrække det "sikre" og andre har svært ved at se idéer før de er ført ud i livet. Nogle gange lykkes en skæv idé andre gange ikke - men vo intet vover intet vinder ;o).

    Glæder mig til at se resultatet og om det er tone-i-tone eller kontraster du går efter - for det er vel flere farver du har i spil? ;o). God arbejdslyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så absolut flere farver og jeg ved heller ikke om jeg er færdig med at tilføje farver endnu :)

      Slet
  6. Bliver så spændende at se :0) I vores gamle hus havde vi et ligeså smukt sildebensparket i stuerne og køkkenet og det og vores brændeovn er det eneste jeg savner ved at bo i leje lejlighed :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med begge dele her, både gulv og ovn, men synes dog at den lille gang manglede lidt personlighed :)

      Slet
  7. Øv altså. Nu har jeg holdt det blad i årevis men uden rigtigt at få læst i det i det sidste stykke tid. Derfor har jeg nu afbestilt det og mangler det slet ikke. Og BUM så er der jo altså noget jeg bliver nød til at have læst alligevel. Bliver nok næsten nød til at købe det når din lejelighed er i.

    Min mand var aldrig (som i ALDRIG!!!!) gået med til at male det gulv. Faktisk må jeg aldrig male noget som helst fordi han synes det ser frygteligt ud og da slet ikke sådan et gulv. Når det er sagt synes jeg helt ærligt at det ser helt forrygende ud og du har jo ret, når gulvet alligevel er lagt lidt forkert fra starten af kan man da lige så godt for lidt sjov ud af det. Din farvesans er jo også bare eminent god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er da typisk :) Min mand er efterhånden begyndt at svare med " ja gør det bare du har som regel ret i hvad du laver" Ha ha så jeg har næsten frit salg bare jeg spørger først:)

      Slet
  8. Er blevet et fedt resultat du har fået Camilla:)
    Den uro med sorte kugler du har hængende i jeres gamle lejlighed, hvor er den fra?
    mvh. Tenna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :) Uroen er fra Flensted mobiler. Den er fantastisk synes jeg, vi fik den i bryllupsgave for mange år siden men jeg har selv givet den i gave for ikke så længe siden så den er stadig til at få fat i.

      Slet