#mamaliv

På instagram kører der bunker af kædelege hvor en starter med at vise XXX fra sit liv og opfordre 5 nye til at være med på givne vilkår. Idag spurgte Dorthe fra By Bak om jeg vil vise 5 billeder fra mit mamaliv. Jeg har virkelig overvejet om det var en leg jeg ville være med på. Mit liv som mor er på så mange måder anderledes end mit liv som My fra My:minMy.
Mit liv som mor har ændret sig radikalt de sidste to måneder. Det er som om der er sket en masse med hele familien efter vi er flyttet til Sorø og det kun på den gode måde. Sorø og livet på landet passer os helt fantastisk og jeg ser hver dag mine børn blomstre i rivende udvikling.
En af de største ændringer i mit #mamaliv er at jeg ikke længere har lillebror hjemme hos mig. Sorø kommune tilbyder ikke samme pasningsordning som København så 1. november startede lillebror i vuggestue. Jeg havde frygtet dagen, hvordan ville han reagere, ville han lege med de andre børn, ville han tage imod kram og trøst fra andre voksne og ville han kunne agere i institutionens hverdag. Alle mine dårlige tanker er blevet gjort til skamme. Lillebror er landet i den mest fantastiske vuggestue med voksne han er glad for og børn han leger med. 
Det er sjovt at se hvor meget han får ud af at være afsted hver dag og have en hverdag sammen med andre på hans egen alder. Selv om jeg er pædagog og har gjort mit bedste for at stimulere, danne og udvikle så har jeg bare ikke de samme egenskaber som en på to. Det må jeg erkende og nyde at se min søn stortrives i daginstitutionen sammen med 8 andre spilopmagere. 
Udfordringen fra Dorthe lød på 5 billeder på instagram, jeg har valgt at tage dem med her over på bloggen og så dele 5 gange #mamaliv med tekst og billeder. 
 Barnet har tallent, kan har fundet ud af at han kan danne undertryk og altså suge koppen fast til munden.
 Mit hjerte smelter og der findes ikke noget bedre end at vende næsen mod vuggestuen kl 15.00 for at hente den lille mand som kommer en i møde med smil og kys.
Der er EN der i den grad har nydt at vi er flyttet og har haft gang i værktøjet hver dag de sidste par mdr. 


Kommentarer

  1. Åh altså, de håndled, de øjne, hele Erik er bare lækker!! Elsker det sidste billede :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, vi holder elastikkerne ved lige ;) Han er en rigtig arbejdsmand og lurer ALT hvad farmand laver :)

      Slet
  2. WOW! Er det jeres drivhus med fuldvoksen vinplante? Og det store, gule træ. Gisp altså. Jeg må også se at komme ud på landet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep jep jeeeep!! Det er vores drivhus med fuldvoksen vinplante og det er vores helt fantastisk smukke tempeltræ. Der er så fantastisk på landet! Jeg havde ikke troet at en amagerpige som mig skulle sige det, men jeg kommer aldrig hjem igen ;)

      Slet
    2. Og så er det et tempeltræ! Jeg dåner lige lidt nu.

      Jeg kommer til at få det præcis, som du. Det ved jeg. Jeg skal bare liiiiige .....

      Slet
  3. Hvor er han skøn din lille dreng 😁🙌

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha! Jeg synes også han er det mest vidunderlige :)

      Slet
  4. Suoer dejligt indlæg Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Helena, det er meget grænseoverskridende at være så personlig her på bloggen :) Men også en god udfordring :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg