lørdag den 20. december 2014

Juletraditioner #2

Der er en juletradition som for mig er indbegrebet af jul og der findes faktisk ikke noget der kan få mig så meget i julestemning som en mad med følgende. Det er ikke and, ikke flæskesteg, ikke kager og ikke konfekt men Mormors kerrysild. MAND jeg elsker den. De sidste mange år har det været min fars udsøgte ære at føre traditionen videre og jeg er så småt begyndt at øve mig på at få den helt rigtige smag frem. Smagen af jul i mormors køkken.
Mormors karrysild:

3 dl mayo
2 dl cremefraiche
Kogte makeroni eller suppehorn.
1 æble skåret i tern 
1 lille løg, hakket
1 stang bladselleri
4 sildefiletter skåret i strimler eller tern.
Karry
Salt
Peber

Kogte æg til at pynte med.

Selv er jeg helt pjattet med at spise karrysilden på enten nybagt rugbrød eller ristet rugbrød.
Glædelig jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar