Juletraditioner #1

Jeg elsker som i virkelig ÆLSKER traditioner og især dem som har med julen at gøre. Min søster har indført en af dem som jeg og ungerne virkelig holder af og allerede i november begynder at snakke om gad vide hvad moster finder på i år.
Hvert år siden storemusen var lille har ungerne fået en julekugle hver. I år har været ude for at købe nye kasser til skattene da der ikke var mere plads i de oprindelige kasser fra moster.
På mandag skal vi julehygge med moster og vi er død spændte på at se hvad hun har fundet til træet i år. Kasserne indeholder, smukke kugler med blomster, striber, snefnug, papegøjer, eskimoer, agern, slikkepinde, hunde, ugler og en masse andet fantastisk. Pigerne elsker når kasserne findes frem og de genser de sidste mange års julekugler og mindes hyggen. Det er magisk! Der er efterhånden så mange så det er lige før det kun bliver børnenes julekugler der hænger på træet den 24.
Jeg ville gerne ha vist jer dem alle sammen, men de findes først rigtig frem den 23. og så er det ligesom for sent hvis man selv har en nevø, niece, søn, datter eller gudbarn som skal have en julekugletradition.
På en lille lap papir skriver vi årstal og julekugle ned så når de små om mange år flyver fra reden og får deres kasser med kan de se tilbage på 18 dejlige juleoplevelser med moster.



Kommentarer

  1. Sikken skøn ide og tradition. I mange år købte jeg ét nyt stykke julepynt hvert år og skrev også sedler ligesom jer. Detsværre tænkte jeg ikke på at købe én ting pr barn, det ville ellers have været fint. Nu har jeg arvet så meget gammelt og helt fantastisk personligt julepynt at jeg ikke køber mere. Tænker at mine hver især får deres yndlingsjulepynt foræret når de selv skal til at begynde at holde jul, men så fint som jeres tradition kan det ikke blive.

    Jeg har længe tænkt at jeg ville gøre et eller andet i den stil når jeg engang får børnebørn og nu har jeg endnu mere lyst.

    Tak for et dejligt kik på en meget fin tradition.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det fantastisk med så meget arvet julepynt! Jeg ville ønske jeg også havde noget med alder og historie. Det er så det vi nu forsøger at give ungerne.
      Rigtig glædelig jul!
      Hilsen Camilla Maria

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg