lørdag den 29. november 2014

Roskilde julemarked og noget om en julekalender der gør godt

Min weekend bruger jeg på en byggeplads i en nedlagt fabrikshal i Roskilde.

Det som gør det til en helt fantastisk weekend er at denne hal er julepyntet fyldt med hyggelige boder og dufter af glögg og æbleskiver. Jeg er på julemarked sammen med Nola og vi har både egne sager med og vores fælles engle fra Nomy.dk. Vi hygger, vi mingler, vi møder mange andre bloggere og instagrammere og det er så rart at hilse på jer og få sat ansigter på så tak for at i giver jer til kende! Ud over vores egne skønne produkter er der altså flere steder hvor jeg godt kunne falde i svime og lade mønter klirre. For det første står vi lige ved siden af Butik Flittig. Det er ALTID et dyrt møde for mig. Sara er verdensmester i at finde skønne fantastiske ubrugelige uundværlige plastikdimser som man faktisk ikke kan leve uden. Sara har den lækreste stand fyldt med alt hvad hjertet kan begære af DIY julesager og 1000 andre ting. Over for os står Girlie Hurly, de har de mest fantastiske julekugler med og jeg er forelsket i ca dem alle sammen! I det ene hjørne af hallen står både butik Pynt og Ab Hånd. Pynt har så mange fine sager bl.a. de lækre støbejernsstager og ponpon kuglerne, i looove! Og Annette har sine fantastiske originale Tylsvin med. Tror godt mit Tylsvin fra sidste år kunne klare at få en lillebror eller fætter.
Sidst men ikke mindst kunne jeg godt liiige se de runde puder hjemme i min grå sofa, det kunne være et skønt farvepust og så ville de passe helt perfekt til den pistol jeg købte sidste år.
I morgen er der endnu en dag i Roskilde og selvom jeg lige nu er TRÆT og kæmper for at få varme i mine tær igen så glæder jeg mig helt vildt til mere julemarked.




Og nu til noget HELT andet. 
Min søde veninde har en dygtig mor som ved en masse. Hun har lanceret en julekalender som både kan være lærerig og som man efter jul vil være glad for at man brugte sine lommepenge på. 
Vibeke skriver på sin instagram profil:
"Min seje mor er NLP-psykoterapeut med speciale i naturlig vægt. Hun har skrevet bøger, giver personlig support og har onlinekurser der hjælper en til at finde og holde den naturlige vægt uden slankekure, men med et tankesæt der giver gode vaner til varigt vægttab. Ret sejt. Hun har lavet en julekalender, hvor man hver dag får tilsendt en inspirerede mail der guider os igennem en december med plads til de lækre sager, uden dårlig samvittighed eller en bukseknap der strammer. Det koster 240 kr, men jeg har fået lov til at give en julerabat. Sidste tilmelding skal være senest mandag d. 1/12 kl 9.00, men hvis du melder dig til senest på lørdag d. 29/11 kan du få de 24 mails tilsendt for 192 kr. Du skal bare skrive #frikadellerudendeller i rabatfeltet. Gå ind på naturligvægt.dk og tilmeld dig. @loneladefoged"
Vibeke har netop skrevet til mig at tilbudet gælder helt til og med mandag. Jeg skal helt sikkert se nærmere på julekalenderen når jeg i morgen har julemarkedet bag mig. Hvor fedt (hø hø) ville det lige være at komme ud af december som en lættere kvinde. 

2 kommentarer:

  1. Hej:) jeg er trofast læser af din blog, som jeg finder meget inspiration i. Det er smukke billeder, både af din kunst og dit hjem!
    Det undrer mig dog at se så mange af dine fine påfugle-neon-tryk på billedet fra Roskilde julemarked, for de har længe stået som udsolgt i din webshop. Kan de bestilles?
    Tak for en god blog:) fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg har haft pakket mit værksted ned de sidste 3 mdr pga flytning. Sidste mandag fik jeg lavet noget der ligner et trykkebord så jeg kunne nå at få trykt enkelte tryk op til julemarkedet. Jeg nåede at trykke 9 i alt. Derfor er der pt udsolgt på shoppen, som jeg dog snart fylder op i det tempo jeg får trykt nye.
      Vh MyminMy

      Slet