søndag den 16. november 2014

Kagelykke


I går holdt vi pigernes fødselsdage og indflytterfest. Mine piger har fødselsdag i august og september men vi aftalte med dem at udskyde deres fødselsdage til vi var flyttet til Sorø. Det blev så i går og den nærmeste familie og venner var inviteret til kagebord, gåtur i skoven og chili con carne. Vi har knoklet for at få så meget færdigt i huset som muligt og det var rigtig skønt at gå rundt de 10 min inden gæsterne arriverede hvor huset stod funklende klar og viste sig fra sin hyggeligste side.
For at spare tid i planlægningen havde jeg udvalgt en af mine yndlings madblogs og derfra besluttet dagens menu.

Der var lige præcis det der skulle være ikke for meget og ikke for lidt. Jeg havde bagt 5 plader boller, lavet to lagkager med tobleronecreme og hindbærskum. Der ud over serverede jeg Peanut karamel hapsere og Brownie med karamel. Det var to meget rige og meget overdådige kager som begge egnede sig perfekt til eftermiddagshygge og kaffe. Min mor havde bagt mellemstemusens yndlingskage og så var der ellers frugt, ost og pølse. Det var et overdådigt bord og det var dejligt at se folk nyde buffeten.
Efter en dejlig tur i den nærlilggende skov (100 m fra vores hus) serverede vi en fantastisk ikke-for-stærk-ikke-for-mild-men-lige-som-den-skulle-være chili con carne. Det var en rigtig god ret at sende folk hjem på igen.
Pigerne faldt i søvn med deres gaver i armene og med smil på læben efter en dejlig dag fyldt med leg, gaver og god mad.




4 kommentarer:

  1. SNICKERSKAGE! Eeej, sender du ikke et stykke?

    - Anne

    SvarSlet
  2. Sikken et overskud midt i indflytningen, men også skønt at kunne byde rigtigt velkommen i det nye hjem med hygge og fest. Så er man sådan rigtigt flyttet ind ikke?

    Kagerne ser fantastiske ud og det lyder alt sammen hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overskud skaber overskud :) Det var faktisk rigtig fedt at have en deadline, men også fedt at vi nu kan tage tingene i vores eget tempo :)

      Slet