Ægte møbler og chokoladekage med marcipanbrød, Sorø #10

Her på billedet kan i se min store gulvsorg! Der har for længe siden været en væg i stuen, og gamle gamle ejere har ikke været så gode til at skjule forskellen i gulvet. 
Lørdag morgen, måske nærmere formiddag, parkerede en kæmpe lastbil foran huset til stor glæde for lillebror og til endnu større glæde for os voksne. Lastbilen var nemlig lastet med møbler vi købte for næsten 2 mdr siden. Især spisebord og sofa har jeg glædet mig til. Det er nogen år siden vi kasserede vores sofa på Amager, og det har helt bestemt gået godt uden en sofa, men nu hvor vi har pladsen var der ingen grund til at være alternative mere. Vores nye spisebord er næsten dobbelt så langt som det vi havde på Amager så også her er der sket ting og sager. Nu kan vi alle sidde om bordet SAMTIDIG med at maden står foran os. Aarhh men træerne vokser virkelig ind i himlen nogen gange.
Da sidste skrue var sat i bordet og gulvet ryddet for pap ringede mine forældre på døren, det passede perfekt med gæster til frokost og efterfølgende lørdagskage.




Chokoladekage med marcipanbrød

225 g smeltet smør
335 g sukker
5 æg
135 g mel
3 tsk vaniliesukker
2 tsk bagepulver
8 spsk kakao
8 små marcipanbrød eller 4 store hakket og rørt rundt i dejen inden den kommes i formen.

Smøret smeltes, æg og sukker piskes luftigt, gerne i 5-10 min. Smør røres i og resten af ingredienserne tilsættes.
Formen smøres og drysses med rasp eller mel.
Bages ved 175 C i ca 25-30 min eller til der ikke længere hænger dej fast på gaflen/strikkepinden.




Kommentarer

  1. Flot stue. Hvor er spisebordet mon fra? - Lige sådan et vi søger ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha :) Det er dette bord fra Ilva http://shop.ilva.dk/produkt/59204627/corvo?maingroupurl=borde&webgroupid= Vi er rigtig glade for det!

      Slet
  2. Marcipanbrød i kage? Det er ligefør, jeg har ondt af marcipanbrødene, men omvendt lyder det lidt fantastisk.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. 2 af mine yndlingsting blandet sammen, MUMS ha ha :-D

      Slet
  3. Maria-Louise Andkær2. november 2014 kl. 13.52

    Hvor ser det bare godt ud! Og jeg synes altså at det er en skøn "fejl" i gulvet - det giver et lækkert twist til det perfekte og rammer sofa-området fint ind. Jeg er fan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, der er heller ikke så meget at gøre ved det så det bliver en af husets skønhedspletter :)

      Slet
  4. Det ser SÅ hyggeligt og rart ud :) Jeg får helt lyst til at se det live. Gulvet gør ikke noget, synes jeg. Det fortæller en historie om huset.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak! Sikke en dejlig kommentar! Jeg har planer om at begynde at holde både workshops og kreadage så der skulle helt sikker blive mulighed for at komme rigtig inden for hvis du bor i nærheden :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg