Der skal være plads til det hele


Fra vores gamle lejlighed er vi vandt til at skulle sno os så der kunne være plads til alle 5 (+ gæster). Det er helt sikkert ikke en dårlig indretningsøvelse at have med i bagagen. Selv om vi nu har dobbelt så meget plads er det stadig vigtigt for os at vi alle 5 er tænkt ind i de forskellige fællesrum.

En af de ting jeg har glædet mig rigtig meget til at få op er vores skrivebord. Egentlig var det meningen at det skulle fylde hele den ene væg, men der kom andre ideer til og vi er endt op med en ca 3 m plade istedet. Der er dog stadig masser af plads til os. Jeg har valgt at lave skrivebordet af en birkefinersplade som er savet igennem på langs, den anden halvdel har jeg fået savet op til hylder. For at bryde de pæne hvide vægge har vi valgt at købe hyldeskinner og knægte i sort i stedet for hvide som ellers var planen. Jeg synes det ser både lækkert og råt ud, og det er jo ikke værre end at de kan skiftes ud hvis vi på et tidspunkt bliver træt af det sorte. Lige nu overvejer vi om pladen skal have en flot koksgrå på overfladen som planen var eller om vi skal købe mat lak og så beholde det lyse træ. Ind til vi har holdt fødselsdag i weekenden får pladen lov til at være som den er.
Som det står her råt og lækkert har det kostet os 1200 kr og det vil jeg mene er billigt sluppet for skrivebord og opbevaring til 5.
Forleden slog jeg et lille sving ind forbi Ikea bl.a. efter de sidste ting til storemusens værelse og 3 gange Agam stole. Ud over at de er rigtig fine og gode at sidde på så kan jeg godt lide at vi har stole nok når ungerne har venner med hjemme.
I morgen kan jeg pakke de næste kasser ud med dims og pynt fra mit gamle skrivebord, det er små ting som jeg har savnet og jeg glæder mig til at de igen kan stå fremme.

Kommentarer

  1. Hvor bliver det altså bare lækkert!!

    SvarSlet
  2. Hvor god en løsning. Jeg ville nok ikke vælge en mørkfarve når sollyset falder så flot ind...men det er nok kun fordi jeg ved, at havde det været herhjemme var det ikke hver dag skrivebordet ville se en våd klud og støv, limrester, rester fra viskelæder er så tydeligt på mørkeflader i sollys :o)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg