Status fra Sorø #4

Hver dag sker der lidt i huset. Igår fik vi alle vores kasser og rod fra Amager. Mega krise midt i flytterodet, vi havde ca dobbelt så meget som flyttemændene havde regnet med så de måtte udskyde en anden flytning og komme med en ekstra lastbil til Amager for at læsse den og køre afsted til Sorø. HELE vore 88 m2 kælder er fyldt op med kasser og rod! Og det er ok, for jeg kan ikke se det og jeg har resten af mit liv til at pakke ud, (næsten da).
Idag kom den rare Hvidevare monteringsmand med alle vores lækre nye hårde hvidevare. Så lige nu går jeg rundt bl.a. og aer på en super silent opvaskemaskine, et køleskab der er højere end mig og en ovn med afrundet varmerum og silent selvluk. Ja ja, der er nogen der kan.

Jeg hader lidt vores badeværelse, det er en blanding mellem laks og fersken som min mellemste så smuk sagde. Idag tilbød min mor at vi kunne gå amok der ude så ALT gammelt metal og plastik blev hevet ned, vægge, lofter og hvad der nu ellers stod i vejen blev vasket ned mange gange og nu står mit badeværelse, funkende rent, stadig laks men mindre hadet.
Spontant kørte vi til IKEA da ungerne var hentet fra skole så i morgen håber jeg at der kommer fine ting på badeværelset så det bliver lidt mere mig og lidt mindre laks.

Mens kaos står på, og det tror jeg det gør et stykke tid endnu selvom vi knokler, er det vigtigt at der er steder hvor hjernen lige kan få ro og tænke aahhh. Denne ro er der næsten i vores soveværelse, i hvert tilfælde på den ene væg. Væggen har fået den smukkeste aubergine som passer så smukt til tæppet fra Smukt Brugt. Et andet sted som ikke får lov til at blive kaos er stuen. Her bliver der ryddet op, tændt lys og hygget hver dag. Vi har stadig ikke meget at gøre godt med, men jeg synes det lykkes meget godt.

100 m fra vores hus har vi den fineste skov som helt sikkert ligger op til hyggelige ture i weekenderne og om nogen år leg og picnic for ungerne. I går gik vi tur i skoven og jeg følte mig meget heldig, tænk at vores hus lå lige her på den perfekte plet i Sorø!




Kommentarer

Populære indlæg