lørdag den 11. oktober 2014

Så går det løs

Idag er dagen vi har ventet på. Dagen hvor vi for alvor kan gå i gang med at pakke sammen og flytte vores ting til Sorø.
Kl 11.45 ankom vi til IKEA. Gik den effektive gang gennem varehuset kun med lidt knurren af folk på efterårsferie som åbenbart har AL tid i verden.
Vi fandt, vi samlede og vi oksede til kassen med over 1/2 ton IKEA møbler. Betalt ved kassen, kl. 12.10, leveret til hjemtransport kl 12.25. Spise den obligatoriske omgang kødboller med flødesovs og tyttebær. Afsted til Sorø for at modtage det indkøbte. Gøre klar til at vente 4 timer på levering af møbler. Helt uventet blev alle møbler leveret 15 min før aftalt, PERFEKT. Hjem til Kbh igen hvor vi nu pakker ned på livet løs. Hvor er det altså fedt når tingene bare flasker sig!
Vores hjem er et stort kaos, men det er der jo ikke noget at sige til, for 8 år skal pakkes ned i kasser, sorteres og smides ud.
I morgen kører vi endnu et læs afsted så er vi klar til onsdag hvor huset endelig er vores, sådan rigtig vores. Pigernes værelser skal være så meget på plads som det nu er muligt mandag den 20. oktober hvor de starter i deres nye skole.

Pigerne er på koloni, lillebror keder sig lidt så han leger med hvad der lige er ved hånden. I øjeblikket er det flyttekasser, MANGE flyttekasser, han har nærmest bygget et hus med flere etager. På billedet leger han gemme… var der nogen der sagde struds?

8 kommentarer:

  1. Ih hvor er det bare spændende. Glæder mig til at læse med i sneak-peaks her på bloggen. Dejligt, når tingene bare spiller som med jeres Ikea tur i dag. Og sød lille struds, I har jer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som en god gyser lige nu. Jeg kan næsten ikke være i mig selv af bare spænding! Ja vores lille struds dribler rundt blandt kasser og rod :)

      Slet
  2. Wow flytter I fra Kbh. til Sorø? Ikea på en lørdag:-) tager hatten af for Jer, det havde jeg aldrig gjort:-) I må have en god flytning og håber I falder godt til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, vi havde heller ikke lige tænkt over det der med IKEA på en lørdag, og så i efterårsferien! GYS! Men det gik og det gik endda godt! :)

      Slet
  3. Å det er bare et kæmpe projekt at flytte. Har været der så mange gange efterhånden men vender mig aldrig helt til det. Det er på en gang vemodigt fordi man forlader et liv man har holdt af og vildt spændende fordi man skal igang med at bygge et nyt liv op. Nogle gange fylder den ene følelse mest, andre gange den anden. Glæder mig til at følge med og se hvordan det hele udvikler sig.

    Med hensyn til skoleskift er det vores erfaring at det er hårdt. Typisk går det rigtigt godt i skolen og med at få nye venner, men det kræver en stor indsats fra børnene og når de kommer hjem er de flade. Der har begge gange været flere skænderier internt mellem børnene og langt mere behov for forkælelse. Jeg plejer at give dem færre pligter og at accepterer mere hysteri og sådan. Da vi flytte sidste gang for 4 år siden blev de først sig selv efter at have slappet totalt af hele juleferien. Jeg fortrød bagefter at vi ikke bare havde taget en forlænget weekend fri hvor der absolut intet foregik (fx i et sommerhus) for det tror jeg havde hjulpet dem. Det skal dog også siges at vi flyttede fra en fagligt uambitiøs skole til en skole med kæmpe faglige ambitioner. Det var ultrahårdt og de skulle måske nok være gået et klassetrin ned.

    Glæder mig som sagt til at følge med i det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for din virkelig gode kommentar. Vi har taget det hele til os endda lagt en forlænget weekend ind inden jul så tak for det!

      Slet
  4. Hvor er det spændende for jer. Jeg glæder mig til at følge med. Ønsker jer god flytning!
    /tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Drøn spændende og om 40 min går det ægte løs :)

      Slet