søndag den 26. oktober 2014

Rengøring og alternativt sofabord

Jeg havde virkelig ikke set frem til idag. Idag var det planen at lejligheden på Amager skulle gøres ren så den er klar til overdragelse på lørdag. Tideligt afsted mod Kbh, støvsuger og knofedt i bilen og en aftale med min moar om hjælp til det sure.
Det var godt nok underligt at træde ind i lejligheden, jeg har ikke set den tom siden vi flyttede ind for 7,5 år siden. Den virkede så lille og jeg kan slet ikke forstå at vi har boet 5 mennesker der. Det har vi, og vi har boet godt! Jeg har elsket min lille lejlighed og planen var oprindeligt at vi ikke ville flytte der fra, men derimod planlægge os ud af manglende plads. Det kan jeg godt se nu var en romantisk tanke om et liv med børn der aldrig bliver uvenner og forældre der ikke har brug for at trække sig. I skrivende stund sidder jeg i mit drømme hus hvor jeg ikke kan høre børnenes konflikter ovenpå og dermed undgår at blande mig når der ikke er brug for det. Mit drømmehus hvor jeg har mit eget værelse, hvor ungerne har deres eget værelse og hvor vi har en have der er 3 x så stor som den vi vinkede farvel til på Amager. Jeg elsker mit lille hus og jeg elsker at der hver dag sker lidt mere som gør huset til vores HJEM.
Idag hentede jeg f.eks. vores nye sofabord. Jeg har søgt alle steder efter det helt rigtige sofabord, men har ikke haft held; enten var de for store, for pæne, for runde, for høje, forkert farve, for skarpe hjørner, for tykke ben, jeg kunne mærke at lysten til at smide 1500-4000 efter et sofabord som kun lige kunne gå an ikke boblede i mig.
Da jeg så forleden "faldt" over denne instagram profil stod vores nye sofabord lige der midt i det hele sammen med to af sine venner. Jeg fik sat det til side og aftalte at hente det idag.
Vores nye sofabord er en gammel gymnastik plint. Det er den nederste af tre, den er så lækker i farven, skøn at sidde på og jeg er sikker på at den giver lige det til vores nye sofa (som kommer på fredag) som jeg havde håbet!




4 kommentarer:

  1. Den gule dør...så fin! Men mon ikke også det bliver det i Sorø ;o).

    Elsker indretning med alternative "møbler". Vi har selv en gammel værkstedsreol hængende i køkken alrum, en gammel lægevægt i soveværelset - og mindste mand har et omklædningsskab fra en gokart bane som garderobe.. Glæder mig allerede til at se meget mere ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er VILD med møbler som er tænkt til noget andet oprindeligt! Elsker at blande i historie og IKEA :)

      Slet
  2. Dejligt at følge jeres flytning. Beundrer dig for overskuddet til så mange indlæg.
    Fedt sofabord - tænk ikke på, hvor mange sure tæer, der har betrådt plinten, når du spilder lagkage på den, og kommer til at 'slikke' det op ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, nej det med de sure tær lader vi lige passere ;) Og med hensyn til indlæg så får jeg så meget god energi gennem bloggen at jeg slet ikke kan lade være. Havde gruet for at det ville tage uger at få internet, men det tog to dage :)

      Slet