One down, resten af livet to go Sorø #5

Så er den første rigtige uge gået. Og jeg må sige at ind til videre så keder jeg mig ikke på landet.
Pigerne startede på deres nye skole i mandags, jeg havde forventet det værste og har faktisk mentalt sat resten af året af til indkøring og max omsorg og kærlighed. De har klaret det så godt, har fået venner, glæder sig til den kommende dag, spørger selv til lektier og vil ikke hjem når jeg henter. Selv ikke i min vildeste fantasi havde jeg turde håbe på så fin en start. Der kan selvfølgelig stadig komme reaktioner, men pigernes første indtryk af deres nye liv i Sorø er godt! Jeg er en stor lettet lyserød sky, tænk at jeg nu bare skal have fokus på omsorg og kærlighed!
At ungerne har fået deres eget værelse på egen etage er mere fantastisk end ventet, selvfølgelig er der stadig konflikter og råben, men de når at klare dem selv inden en voksen blander sig, og de kan lukke døren hvis de har brug for det! Det er altså en fantastisk gave at kunne give dem!

Hvordan er det så for mig som går hjemme og ikke har nogen fast hverdag endnu? Er der ensomt på landet? Ikke endnu, jeg har i hvert tilfælde ikke så meget tid til at ligge mærke til det. Alle hilser på hinanden og morgensludre ved aflevering af poder, senere hilser samme venlige mødre i netto og brugsen, dvs der er allerede en følelse af at høre til. Jeg har allerede fundet flere steder som jeg er sikker på jeg bliver glad for at kende og så ligner både blog og instagram sig selv også her ude på landet.

Sådan en fætter er absolut ikke værst! Jeg elsker at tøffe ud og hente brænde for senere at tænde op og mærke varmen sprede sig til hele huset. Så kan vinteren bare komme an!



Kommentarer

  1. Hvor er det bare dejligt at læse camilla, specielt det at dine børn allerede nu trives med skolen, det betyder bare så meget som forældre.
    Kan du have en rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig bare SÅ vigtigt med skolen og jeg havde på ingen måde turde håbe på at det ville gå så godt! :) God weekend til dig også!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg