torsdag den 30. oktober 2014

Lillebrors værelse før og efter, Sorø #8



Vi tager 7 mile skridt med istandsættelsen og er kommet rigtig langt. Eller istandsættelse og istandsættelse, vi sminker og smukkeserer, så vi med tiden kan spare sammen til at sætte et værelse ad gangen i tip top stand. 1. sal er så godt som done, på lørdag bliver der leveret en køjeseng og så mangler vi et lille skrivebord til storemusen. Ellers er vi færdige og ungerne er virkelig glade for deres værelser. Det giver, som jeg har skrevet før, en kæmpe ro at de har deres helle, et sted hvor de kan lukke til og kalde deres eget.


Lillebror har fået husets største værelse 18 m2 så der er uanede muligheder hvilket også gør at hans værelse ikke bliver helt færdigt lige med det samme. Jeg har så mange planer med hvad der kan laves at jeg næsten ikke selv kan finde hoved og hale i dem. Men grunden er lagt til et godt værelse og det får i lov til at se her. Når vi er hjemme i løbet af dagen går han selv der op og leger, især værktøj og værkstedsbænk hitter lige nu. Det er virkelig hyggelig "larm" at lytte til nogen der leger så godt.
Det er meningen at den grønne låge skal males sort med tavlelak inden længe og så ville jeg gerne ha bygget en legebænk til opbevaring, leg og hygge.





Alle tre unger har de sidste par år fået fine træophæng af deres faster. Ophængene er lavet af en oldgammel skiltemager som bor ved siden af Faster. På Amager hang de oppe så man kunne se dem men ikke SE dem. Nu har vi hængt dem ved ungernes døre og lillebror skal lige hilse på hele banden inden han når ind på sit værelse. Det smukke E har jeg byttet mig til hos dygtige Mette Marie og det lille Alfons Åberg broderi var noget af det første jeg købte hos Smukt Brugt



2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud. Er glad for at se at det er værelser til BØRN og ikke kun holdt i douche farver og underlige hæklede dukker der ser onde ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha her hjemme findes der ikke douche farver. Jeg elsker børneuniverset så den får fuld skrue :)

      Slet