Kompostering, Sorø #3

Med mit drømmehus, fulgte min drømmehave. Med min drømmehave fulgte kompostbunke og hønsehus. Hønsehuset kræver en kærlig hånd men kompostbunken er fyldt med lækker muld og klar til endnu mere kompost. Inden vi flyttede fik vi en rigtig fin gave af mine forældre som mine unger havde ønsket sig. En kompostspand. Det skal men nemlig ha når man har en kompostbunke sagde mellemste musen. Så nu har vi et styks top tunet kompostspand med kulfilter og hele molevitten. Ingen lugt, ingen fluer og ingen snavs.
Jeg kan rigtig godt lide at vi ikke skal smide helt så meget ud og jeg glæder mig til at vi til foråret forhåbentlig får et par høns eller 4 så også den tilberedte mad kan få ben at gå på.
Her i Sorø har vi en skraldespand, som bliver tømt hver 14. dag. Tror da nok lige man ligger mærke til hvor meget skrald man generere når man ikke har plads til at smide det ud. Så er det godt at køkkenskralder kan få lov til at muldne i kompostbunken og senere gøde vores køkkenhave.
Dette indlæg er ikke sponsoreret men bare udtryk for begejstring fra min side af. Jeg har fået kompostspand!!! Så er man da lidt voksen! Den flotte fætter kan bl.a. købes lige her.


Kommentarer

  1. Ej, hvor smart! Vidste ikke engang at man kunne få sådan en ; )
    Og tænk at du er flyttet til Sorø, så bor du jo ikke særlig langt væk lige pludselig!
    Tillykke med alt det nye : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja den er vildt smart. Ja så sad jeg her i Sorø, det er faktisk sjovt så mange bloggere og ig'er der bor her sydover. Troede jeg flyttede væk fra alt men det ser ud til at jeg er flyttet til en masse :)

      Slet
  2. Det var smart med den spand. I vores kolonihave havde vi bare en (klam) plastikspand, men det var lækkert at være selvforsynende med dejligt muld til haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har altid haft en klam rusten spand i mit barndomshjem så denne som både er pæn og ikke lugter er toppen!:)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg