torsdag den 16. oktober 2014

Den første nat, Sorø #1

Vi er lige hjemme forbi Amager et smut for at hente lidt flere ting. Så i nat slår vi for aller sidste gang vores folder på Amager. Det var en meget blandet oplevelse endeligt at træde ind i vores nye hus. Det var en blanding af vild lykke og vild frygt for at hvad vi nu har kastet os ud i. Igår regnede det hele dagen og det var gråt, koldt og råt. Vi puttede tidligt alle fem i samme rum. Godnat!
Det var med noget andre øjne vi så huset her til morgen med sol og varme. Så trods en snigende halsbetændelse er det ind til videre en succes at flytte til Sorø.
I går aftes knoklede jeg for at vaske køkkenet ned og få tømt de første kasser. Det gør virkelig meget for hjemmefølelsen at få krukker med urter, nespressomaskine og elkedel på plads.
Idag har vi brugt dagen på at vaske 1. sal ned og aflevere de to mindste rødder til farmor og farfar.
I morgen får resten af huset en tur med grundrens og rodalon. Så er vi klar til lørdag hvor et fantastisk hold rykker ind og hjælper os med at male. Størstedelen af huset får en omgang med den hvide rulle ca 80 L er der indkøbt. Der ud over har jeg bøtter med støvet grøn, aubergine og rosa. Det skal nok blive rigtig godt og jeg GLÆDER mig til væggen er klar og jeg kan få lov til det rigtig sjove, at indrette!
Det allerførste jeg gjorde var at tænde lys og sætte blomster i krukker. 

Regnvejr, men begyndende hygge i køkkenet. 
Hygge mens mor og far arbejder

Det er utoligt hvad blmster og lys kan gøre. Jeg er VILD med vindueskarmene. 

Sol på mit smukke stuegulv. 



4 kommentarer:

  1. Igen stort tillykke med det nye hus.
    Jeg kan godt forstå du er vild med de vindueskarme og sikke da et lækkert gulv også......og brændeovn og haven og og og ;-). Jeg glæder mig til at se flere billeder SNART ;-)

    Kh Camille Milk

    SvarSlet
    Svar
    1. Og og og og sådan går jeg også rundt og har det! Det er ind til videre fantastisk at være husejer, der er så mange muligheder og jeg har resten af livet til at finde på og udføre :)

      Slet
  2. Det ser så dejligt ud. Og ih hvor jeg misunder jer at have en have! God arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, her så dejligt og den skønneste have!

      Slet