Sorø, om lidt

Om lidt, som i om en mdr overtager vi nøglerne til vores nye hus. Da vi startede med at drømme i februar var drømmen et kæmpe hus med plads til et hav af voksne og børn. Med plads til uendelig kreativitet. Med plads til spontanitet, fordybelse, kultur og udvikling. Drømmen holdt ved i lang tid, vi søgte, snakkede, planlagde, kiggede, regnede og drømte mere. Men der blev sat et stopper for det da bankerne ikke tror på kollektiv og fællesskab. Så vi brugte sommeren på at ændre vores drømme, kigge, snakke, planlægge, regne og drømme endnu mere. Vi fandt drømmehuset og nu er der ikke længe til.
Når vi flytter kommer der nogen naturlige skift, tøserne skal selvfølgelig skifte skole og ind til videre ser det utrolig lovende ud. Min elskede M får længere arbejdestransport og dermed længere dage. Disse ændreinger har været med ind over beslutningen om at flytte så langt væk og alligevel er det den helt rigtige beslutning.
En af de ændringer der også kommer og som virkelig gør ondt på mig er at min tid som hjemmegående, hjemmepassende mor er ved at være slut. 1. november starter lillebror i vuggestue. Puha mit hjerte bløder! Jeg har ELSKET at gå hjemme med ham, se ham i sin rivende udvikling og ikke gå glip af noget som helst. Jeg har elsket vores tosomhed om formiddagen og ungernes leg og kærlighed om eftermiddagen. Mit moderhjerte græder samtidig med at jeg tror det bliver rigtig godt for ham at komme ud sammen med andre små baryler. Normeringen i Sorø er en liiiidt bedre end kbh og det trøster jeg mig med når jeg tænker på at han skal ud i den store virkelige verden om 1,5 mdr.

Kommentarer

  1. Det bliver super spændende med jeres hus-eventyr i Sorø :-) De mange omvæltninger til trods, er jeg sikker på, at I bliver glade for det. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også sikker på. En gang imellem er det bare lige nødvendigt at trække vejret :)

      Slet
  2. ej hvor vildt at I flytter til Sorø, Det sjak I nok blive rigtig glade for. Jeg håber at du vil vise lidt billeder af jeres nye hus

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vildt! Jeg kan love dig for at der kommer billeder, bunker af billeder :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg