onsdag den 17. september 2014

Mit mini Ikea, og en tur på Amager

Der er et sted som gang på gang er leveringsdygtig i lækkerier til vores hjem. Den trofaste læser kan ikke være i tvivl om hvem jeg nu vil skrive et par ord om. Mit mini ikea, stedet hvor jeg med sikkerhed kan finde noget som passer ind, stedet hvor størstedelen af vores møbler og dims er købt.
Jeg snakker selvfølgelig om Smukt brugt på Amagerbrogade 201.
Ud over Lauras fantastiske næse for lækre loppefund er butikken fyldt med hygge og godt humør. Hvis man ikke lige bor i nærheden men planlægger en tur til Amager kan jeg ud over Smukt brugt anbefale frokost på Ingolfs kaffebar, lækkert industrielt design hos LebenCph og smukke blomster hos Engblomsten. Du behøver ikke bevæge dig mere end 75 m da alle 4 ligger lige ved siden af hinanden. Smukt brugt og LebenCph ligger som naboer med en åben dør mellem sig så man kan i virkeligheden næsten ikke undgå at besøge den ene uden at besøge den anden også. Personligt har jeg forelsket mig i de første 10 lamper inde hos Michael. (hvor er det godt at jeg snart skal indrette over 200 m2)
I øjeblikket kan man følge Smukt brugt og LebenCph i Loppe Deluxe på Tv2, i sidste afsnit var jeg endda så heldig at være med som handlende. Idag har de to loppesporhunde været afsted på optagelser igen og har fyldt bilen med lææækre sager som nu bliver sat til salg via deres sider på facebook og i butikken.
Jeg har allerede været ude med snøren og har købt lidt lækkerier. Her er lidt billeder fra denne og sidste optagelse. Hvad jeg har købt vil jeg ikke afsløre, men skal nok vise det frem når sagerne har fået den helt rigtige plads i Sorø.



8 kommentarer:

  1. Fine ting de har købt. På nederste billede kunne jeg godt bruge skuffemøblet (med de hvide skuffer) og øverste den lille kommode der står på bordet - så fin! Glæder mig til at se hvad du har valgt og hvordan I får jer indrettet i Sorø.
    ...og øv, jeg ikke så det afsnit du har været med i :o(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes du har rigtig god smag ;) Og jeg skal nok vise frem hvor de skal stå :)

      Slet
    2. Sjovt det lige var det du valgte ;o). Elsker hjem med kant og det er jeg sikker på at jeres nye (også) bliver...skønt du/I ikke er bange for farver og materialer :o)

      Slet
  2. Så må jeg jo lige spørge, hvad du købte i Loppe Deluxe - så jeg kan få et ansigt på dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg købte 5 glasskrin i det første afsnit Smukt brugt og LebenCph var med i :)

      Slet
  3. Jeg er CHOKERET over, hvad I er villige til at betale for tingene i Kbh! Den var ikke gået i Jylland....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis man tænker på at købet er ganske hvidt og der altså skal betales både skat, moms og husleje af salget så synes jeg faktisk ikke at det er dyrt. Produktet er jo ikke købt som nyt fra en fabrik, det er købt af en som også skal tjene på det så 200 kr for et krystalskrin som to mennekser skal tjene på, det er faktisk ok.

      Slet
  4. ..og dermed kan jeg jo se, at du føler, at du har gjort et godt køb og det er vel det, det handler om ;-) Bare lige for en god ordens skyld, så gælder der de helt samme regler i Jylland som i resten af DK - men prisen er stadig ca. det halve ;-)

    SvarSlet