Blommer op, blommer ned, blommer i min have...

Sidste år havde vi en blomme til deling, i år kan træet næsten holde balancen for bare blommer. De skal bruges skal de. Forleden lavede jeg et stort glas blommemarmelade med brun farin, kanel og vanilie. Idag inviterede vi gæster og serverede en lækker blommecrumble. Den blev spist før den rutinerede blogger nåede at tage et eneste billede (hvad skete der lige der?) Men jeg fik et billede af blommer inden crumble og lillebror som meget koncentreret nyder crumble.

Blomsten står mellemstemusen for. Sådan er livet med storesøstre. 

Opskriften lyder meget enkelt: Fyld fadet med frugt, drys med lidt rørsukker og vanilie. Bland rundt. Bag ved 200 C til frugten er mør (ca 12 min).
Lav en crumble dej af:
1 del mandler
1 del nødder
1 del rørsukker eller brun farin
1 del havregryn
1 del smør
Alt det tørre hakkes i minihakker og blandes efterfølgende med smørret. Dejen smuldres over de bagte frugter og bager yderligere ca 10 min ved 200 C.
Serveres med creme fraiche eller is.

Lørdag tilbragte vi i Sorø hvor der var byfest. Så den stod på ballonmand, gymnastikopvisning, is, tilbud og glade mennesker. Vi er så vilde med byen og for hver dag der går glæder vi os mere til at flytte. Vi kørte et smut forbi huset og fandt også frem til tøsernes fremtidige skole. Vi får det så godt! Jeg kan mærke det!



Kommentarer

  1. Lækkert med mange blommer :-) Det bliver da så godt med jeres nye hus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er top lækkert! Og de skal bare bruges inden hvepsene æder dem :) Glæder mig som et lille barn til 15. okt når jeg har nøglen til vores nye hjem :)

      Slet
  2. Tillykke med huskøbet - glæder mig til at kigge med når du går igang med at gøre det til jeres ;o). Elsker blommer fra haven - købe er bare ikke det samme - det er for dårligt at vi endnu ikke har fået plantet et træ i vores have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at vise frem! Nej købeblommer er bare ikke det samme. Disse er søde, saftige og solvarme, MUMS!!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg