lørdag den 16. august 2014

AW14

Når man er vild med at indrette, finde små skatte og finde på, er Formland lige så fantastisk som Tivoli er for et barn. Hele vejen til Herning havde jeg kildren i maven som når jeg glæder mig til juleaften. Da vi endelig landede på marken og fik lov til at gå ombord i de 7 haller summede min hjerne af lykke over alt det jeg nu ville få mulighed for at opleve, se på og røre ved.
Messecentret er opdelt i 7 forskellige zoner som alle repræsenterer forskellige stilarter og områder. De forskellige zoner havde alle en trendzone tilknyttet hvor det hele var kogt ind og kogt sammen. En af de zoner jeg især var pjattet med var The Blue Gold Studio i hal K hvor Annette Eckmann med team havde stylet og sammensat en zone i blå og guld. To farver som gik igen over hele messen. To farver som uden tvivl, når man kiggede rundt, står stærkt i aw14 kollektionerne.
Blå i mange afskygninger, kobber, messing og GULD, flere af sommerens farver med efterårets tone og masser af natur; planter, træ og uld. Det er en smuk og hyggelig sammensætning som i sig selv skaber god stemning,  opgaven er  så bare finde lige det som passer her hjemme hos os og tilføje vores stil. Jeg glæder mig.





Jeg faldt især for de små ting som kan sætte prikken over det berømte i. Ting som er enkle og genialt fundet på. Jeg tager hatten af for alle de dygtige mennesker der er repræsenteret på sådan en messe. Der er i den grad tænkt over detaljerne, funktionerne, før og efter, emballage og genbrug. Der er ikke noget der er overladt til tilfældighederne.

Den fine stage er fra No design, den finds både i kobber, messing, sølv og sort. Stagen leveres i lækker gennemarbejdet emballage.

De smukker bakker fra Nur design betager mig gang på gang. Jeg skal helt sikkert have dem på mit nye skrivebord i mit nye hjem. 

Genial skrivebordsopbevaring designet af Stine Keinicke, deltager ved Hay design award. Den vandt desværre ikke men jeg håber at se den i handlen på et tidspunkt.

Gennemtænkte og gennemførte magnetiske galeriskinner til ophæng af tryk og print fra by Wirth. De kan både bruges på alm. vægge og skrå. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar