Pandekager med et twist

Ingen sommerhustur uden pandekager, det er nærmest en lov!
Jeg havde dog lyst til at afprøve en pandekageide jeg har haft. De blev super gode og behøvede næsten ikke fyld, meeen man skulle da være et skarn hvis ikke min mors lækre syltetøj blev rullet med i.


Pandekager med et twist:
5 dl mel
4 æg
1 tsk sukker
1 nip salt
4 dl mælk
2 dl hyldeblomstsaft (ufortyndet, jo kraftigere jo bedre)
2 spsk olie

Det hele blandes og bages til lækre tynde pandekager enten på almindelig vis eller over bål.


Kommentarer

  1. Det lyder altså også helt fantastisk!! Gad vide, om man kan bruge rabarber saft også?? Det må jeg prøve! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har selv tænkt tanken med rabarbersaft og tror det vil smage fantastisk! Du må meget gerner melde tilbage om det virker :)

      Slet
    2. Jeg har forsøgt mig her til aften... og man kunne kun lige ane rabarber-smagen. Jeg tænker, at jeg en anden gang vil udskifte en dl mælk med en ekstra dl saft. Så skal det nok kunne smages. :)

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg