lørdag den 14. juni 2014

Som på det lækreste hotel

Idag var en af planerne at hoppe på den tohjulede og drøne ud til Kastrup for at besøge Amira. Amira havde for nogen uger siden inviteret til homeparty med det helt nye danske interiørfirma SemiBasic. De designer og producere de lækreste boligtekstiler lige fra perlestrikkede karklude til silkeplaider og håndlavede uldgulvtæpper. Amira havde disket op med alverdens lækkerier, spiselige skeer med skinke og melon, frugt, skumfiduser og vafler til at dyppe i chokoladefontænen, der var ikke et øje tørt eller tom mave. Mums det var lækkert.
Kvinderne bag SemiBasic, Vivian og Mathilde, introducerede os kort til konceptet og produkterne inden vi fik lov til at røre, føle, kigge og "prøve" alle deres vare. SemiBasic er tekstiler til hjemmet i kvalitet som på det lækreste hotelværelse men til priser hvor vi alle kan være med.
Mathilde fortalte at det store og meget smukke håndlavede gulvtæppe tager ni dage at lave, imponerende, og stor respekt til dem som laver det.
Semibasic åbnede for to mdr siden, men det har været et år under vejs. Alle vare er testet og afprøvet hjemme inden den endelige produktion blev sat igang hvilket gør at alle produkter er godkendt både hvad angår holdbarhed, funktion og produktion. Det kan jeg lide.
Jeg købte et læs karklude og var så ellers dagens heldige kartoffel da jeg vandt et af deres ultra bløde og smukke silkeplaider. Jeg har puttet med det her til aften da roen sænkede sig, hold nu op det er lækkert, jeg følte mig som en million.
Tak for en dejlig eftermiddag Amira, jeg glæder mig til næste gang du sætter gang i gaden!






Produkterne fra SemiBasic er holdt i smukke sarte farver tilsat lidt pep som neon kant på sengetøjet og ferskenfarvet bånd på de smukke viskestykker. Virkelig lækre og gennemførte detaljer. 

Et lille udsnit af det meget store og meget smukke gulvtæppe som altså tager NI dage at lave. Jeg har forelsket mig i det og drømmer om at det skal ligge et sted i mit kommende hjem.

3 kommentarer:

  1. Det ligner smukke produkter. Særlig gulvtæppet ser virkelig fint ud, og hvor er det imponerende med ni dage. Jeg håber, at du er heldig at få til at ligge på eget gulv på et tidspunkt.
    /tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg var rigtig positivt overrasket over kvaliteten af deres produkter. Alle påstår jo at have det lækreste, men her var der virkelig value for money!

      Slet
  2. Jeg havde så meget forsøgt, at stjæle den chokofontæne med hjem!

    - Anne

    SvarSlet