mandag den 2. juni 2014

Mandags tip #2

Nr 2 i min lille mandags følgeton er disse to "tip". 
Over spisebordet har vi to forskellige gule lamper. Begge er købt i min yndlingsbutik (gæt hvilken) og jeg kunne ikke vælge mellem dem. Farven er næsten den samme men udtrykket og materialet er forskelligt. Den store holmegaard er lavet i glas den lille er genlakeret metal i en lækker gul. Jeg synes det giver et rigtig fint udtryk at mixe lamperne, og jeg tror at jeg sagtens kunne finde på at mixe to forskellige farver også. 
Vores seng har en meget central position i denne lejlighed da den står i stuen. Vi har ikke noget soveværelse så sofaen røg til fordel for en seng. For at ungerne kan sidde i den uden at rode den helt til, fik jeg hjælp til at sy hjørnerne på vores sengetæppe så det ligger helt hotel stramt omkring sengen. Selvom vi sikkert får soveværelse i det nye hus vil jeg beholde denne form for sengetæppe, det er så nemt at ligge pænt på, og det stramme udtryk er rigtig flot når der også ligger er 1 mill puder. 


4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare smart tænkt at lave et faconsyet sengetæppe! Det vil jeg huske på

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig så smart og sengen er bare altid pænt redt :)

      Slet
  2. Super idé med sengetæppet! Vores seng står også i stuen, så jeg vil da prøve om jeg kan finde ud af at sy det så fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så smart, og pænt og praktisk :)

      Slet