Snowboard, hjerter, lydbølger, sæbebobler…

Jeg og min lille familie havde været så heldige at blive inviteret en tur ud på det nye Experimentarium city som har fået midlertidigt til huse på papirøen på Christianshavn, med udsigt over Københavns havn, skuespilhuset og Nyhavn. Vi tog afsted så vi ankom lige efter de havde åbnet, og det var en god beslutning for vi gik lige til indgangen og der var plads ved alle eksperimenter og forsøg. I øjeblikket har de en særudstilling med vintersport, det var et stort hit og rigtig godt lavet, med curling, skiskydning, sneboldkast osv. Den permanente udstilling som jeg kan huske fra da jeg var barn var også stadig et hit og var blevet opdateret og istandsat. Tøserne var med på det hele og prøvede alt de kunne komme i nærheden af, lillebror var også med og gav den gas så meget han nu kunne, og selv vi voksne havde en fest! Jeg husker Experimentariet som et lidt mørkt tæt pakket museum, og det må man sige de har fået lavet om på. Det var en fornøjelse at gå rundt og der var god plads til og ved alle forsøg.  Ungerne turde selv gå rundt og kigge hvis vi voksne blev opslugt af blodtryk, fysisk form eller lydbølger.
50 m fra Experimentarium city ligger Food street hvor der hen over sommeren vil åbne en masse lækre frokoststeder. Så pak cyklerne og tag turen ud til papirøen. Eller metroen til Christianshaven og 9A til holmen. Der er sjov for hele familien og hurtigt er dagen gået.









Kommentarer

Populære indlæg