mandag den 26. maj 2014

Mandags tip #1

Jeg har tænkt mig at lave en lille følgeton af små indretningstip som har gjort og gør mig glad hver dag. Dels håber jeg at nogen af jer måske kan blive inspireret af det, og dels er det en god måde for mig at samle dem på så når jeg senere skal igang med indretningen af dobbelt op på m2 kan jeg kigge tilbage. 
Vores hjem bærer meget tydeligt præg af en familie på 5 med tre unger i den absolut aktive alder. Flere af ideerne er udsprunget af behovet for et hjem hvor der er plads til leg, hop, kødsovs, tushstreger osv. 
Idag vil jeg komme med de to første "tip".
Vi har fået skåret en skummadras som passer til vinduet i den ene stue. Min mor har syet et betræk som kan tages af og vaskes, og så har vi lagt gulvtæppesikring i vinduet så madrassen bliver hvor den skal være. Ungerne synes det er hyggeligt at sidde der oppe. Man kan holde øje med vejen og lejligheden på samme tid, altid godt når der ventes på gæster.

Da vi flyttede ind for 7 år siden fik vi lagt et sort industri gulvtæppe som virkelig kan holde til noget. Tre børn, rengøring hver dag og det er stadig sort. Da vi senere besluttede at flytte spisestuen ind i den stue med tæppe fik jeg røde knopper ved tanken om kødsovs i gulvtæppet. Løsningen var at lave et område med click gulv fra forbo. Gulvet er lige til at flytte, messingskinnen er kun sat fast i linoleumspladerne så gulvtæppet bliver ikke beskadiget af det, og jeg får ikke rengøringsvanvid. 



4 kommentarer:

  1. I bor (boede) virkelig smukt, jeg er vild med det gule felt i spisestuen :) Jeg har ligesom dig en ting for gul!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Heldigvis bor vi her lidt endnu så jeg kan snuuuuse en masse lykke ind inden vi overgiver lejligheden til nogen nye beboere :) Og ja gul gør glad! Mega glad!

      Slet
  2. Det er vildt smart med hynden i vinduet. Vi skal have lavet en af vores vindueskarme lidt større så man kan sidde og nyde udsigten. Så er det bare med at få overskuddet til at lege gør-det-selv der mangler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan virkelig anbefale det. Jeg sidder der rigtig meget med et blad, med en kop kaffe og bare hvis roen skal nydes.

      Slet