Søstrene Grene klædt i pastel, kobber, træ og neon lækkerhed

Igår var jeg inviteret til blogger event hos Søstrene Grene sammen med en masse andre bloggere. Aftenen startede med historiefortælling, fra dengang (40 år siden) den første butik åbnede i et nedlagt bageri på gågaden i Aarhus. Butikken lå i de mørke baglokaler så for at trække folk til blev priserne sat så lavt som muligt. Det var en af de første selvbetjenings butikker, så for at folk ikke skulle føle sig alene i de mørke rum blev der spillet klassisk musik og de to silhuetter af Anna og Clara blev sat rundt omkring på skiltene.
Den første butik i København åbnede i 1992, den var så populær at politiet måtte bede butikken holde lukket i weekenden for at undgå trafikkaos. Da jeg var stor pige og selv fik lov til at tage turen til Kbh var det et must at skulle ind forbi Søstrene Grene, og jeg er aldrig kommet hjem uden en lille pakke til min mor, flotte lys og smukke servietter (set ud fra min barne optik i hvert tilfælde).
I går blev vi introduceret til den nye interiørlinie med lækre sofaborde i pastelfarver, flotte balsatrækasser, fine lysestager og skønne kobberskåle bl.a. Jeg fik et par kobberskåle med hjem igår, men er faldet ofr flere ting som er kommet på ønskelisten til hjemmet.
Anja fra White Wall Gallery fortæller om produktudvikling og design hos Søstrene Grene. 

Når man er sammen med andre bloggere og instagrammere…. 

Jeg tabte mit hjerte til denne fine skål!



Det var første gang Søstrene Grene inviterede indenfor og jeg synes det var et rigtig fint arrangement, god fordeling mellem, info, hygge og netværking.

Kommentarer

  1. Det virker som om det var en virkelig fed oplevelse. Jeg er ikke spor misundelig ;-)
    Dejligt at du deler billederne omkring arrangementet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig hyggeligt, en god ide at Sg er kommet med på banen og har åbnet lidt mere op :)

      Slet
  2. SIkke lækre ting. Tror da lige jeg skal forbi SG på vejen hjem fra arbejde i dag. Jeg er da heller ikke sikker på, at jeg kan leve uden kobberskålene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kobberskålene er også dem som er gået rent ind her hjemme. Håber du fandt noget fint!

      Slet
  3. Det er super fine ting, de har lavet. Jeg har spottet et par ting, som må på min ønskeliste. Og det ligner et dejligt arrangement.
    /tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de har som oftest ramt rigtig godt, synes det er en spændende vej Sg er på vej hen ad med de lidt større bolig ting.

      Slet
  4. Fine billeder du har taget - du har ramt stemningen ret godt!
    - og hyggeligt at hilse på dig igen, glæder mig til fredag :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg