En lille rundvisning på et lille værelse

Idag viste jeg et lille kig ind til pigernes værelse på instagram. Jeg skulle ind for at sige godnat og der så så hyggeligt ud så jeg blev nødt til at dele. Jeg blev bedt om at vise mere så jeg tog lidt billeder, så godt jeg nu kunne da pladsen virkelig er trang så det er svært at komme til de rigtige vinkler.
Lidt historie:
Vi bor i en lille 4,5 værelses lejlighed. En lille lejlighed med store ønsker. For 2 år siden ønskede vi os et krearum, et sted hvor jeg kunne trykke og udvikle mine sager og et sted hvor ungerne kunne få lov til at gå krea-amok. Dette krævede at vi sløjfede vores soveværelse og gav pigerne et nyt værelse. Storemusen skulle begynde i skole og selvom vi synes det er fantastisk med deleværelse kunne vi også se storemusens behov for eget værelse, et sted hun kunne have helle og trække sig hen. Samtidig viste det sig pludselig at familien skulle forøges så på sigt skulle der gøres plads til lillebror.
Vi valgte at sætte en væg op på den forkerte led i det udvalgte værelse, og for at give lys til inderste værelse blev der indkøbt et gammelt vindue hos genbyg og farfar lavede et lille vindue for enden af stigerne så pigerne kunne sige godnat til hinaden. Begge værelser har fået høje senge så vi kunne udnytte den fulde gulvplads hvilket er 180 X 380 cm så ikke store værelser, men hvor der er hjerterum…..
Det første år havde vi ikke malet gulvene, det gjorde vi sidste sommer og det har givet en endnu tydligere opdeling som virker rigtig godt. Stigerne til sengene er malet i samme farve som gulvet dog som dip dye. Hos store musen har vi lagt vægt på hyggemuligheder og lektie, tegne muligheder. Hos mellemsetemusen er det legen og dimseriet der er i højsædet.


Billederne er taget med iPhone efter mørkets frembrud så de har haft alle ods imod sig, men jeg håber i kan få en ide om hvordan de små rum er indrettet.



Kommentarer

  1. Fine og gode løsninger. Vi fik lavet samme galleri-hyldeløsning efter jeg havde set det på instagram. Jeg kunne bare ikke huske hvor jeg havde set det henne! Det var så hos dig;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh hvor dejligt at kunne inspirere! Vi er meget glade for løsningen her hjemme og der bliver leget rigtig meget ved de hylder!

      Slet
  2. Det er bare det skønneste værelse! Jeg har sagt det før, men jeg ville altså gerne være barn i dit hjem, Camilla:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød! Det er et meget stort kompliment! 1000 tak!! Glæder mig til at se dig den 22.! Vi har godter i ærmet :)

      Slet
  3. Det er så fedt lavet med de to værelser.... Min Alba og Arn skal jo dele værelse, så jeg samler lidt inspiration sammen allerede nu

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er en fantastisk gave at få lov til at dele værelse med sin søskende, og når det så kan lade sig gøre som her hvor der også bliver et lille privat helle er det helt perfekt :)

      Slet
  4. Nej, hvor er det bare fint - især den lille rude der, den er bare så sød (:

    - Anne

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg