søndag den 23. februar 2014

Kokostoppe af den virkelig lækre slags!!

Jeg havde den vildeste lyst til SLIK da vi havde spist aftensmad her til aften. Jeg var virkelig på nippet til at gå ned i kiosken og spendere hele familieformuen. Men fornuften sejrede og jeg gennemsøgte alle skabe og fandt en pose med kokosflager, en pose med mandler, en pose sukrin gold og lidt chokolade.
Ud af dette fik jeg lavet de lækreste kokostoppe som jeg altså lige bliver nødt til at dele med jer.

100 g Kokosflager blendes til groft mel.
50 g mandler blendes til mel
4 tsk sukrin gold
lidt hakket mørk chokolade
1 æg

Det hele blandes, sættes på bagepapir som små toppe, jeg fik 14 ud af portionen. Bages ved 190C i ca 10 min.
Og så er det jo nærmest LCHF!

8 kommentarer:

  1. Nammenam, de ser godt nok lækre ud! Og hvad ligeså godt er; Der er stadig lidt af familieformuen tilbage :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, win win :) De bleb virkelig gode! En rigtig god blanding af kransekage og kokostoppe :)

      Slet
  2. Svar
    1. De blev så gode og smagte syndige så win win. Det er helt sikkert nogen vi skal lave igen og igen her hjemme :)

      Slet
  3. Kokostoppe er altid godt! Mmmh.. og så med tons af sort kaffe til <3

    - Anne

    SvarSlet
  4. Nem og lækkert til en hyggelig stund.
    God blanding:-)

    Ole
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog ca 15 min fra jeg havde taget ingredienserne frem til jeg smagte på den første top så helt sikkert en hurtig lille snack :)

      Slet