Gammelt, gulnet, genialt

På mandag bliver lillebror 1 år. Og helt kliche så kan jeg ikke følge med og har en lille stikkende sorg over at det første år allerede er fløjet forbi. Selvom jeg synes jeg har suget ham ind og haft tid til at opleve føler jeg samtidig at jeg halser efter og kan slet ikke forstå at min lille baby er den store dreng som kan gå, sige ord, være kærlig, sjov, alvorlig og fantastisk. I torsdags havde jeg termin og kan stadig huske bitterheden over at møde dagen og de den slutte igen uden min lille baby i armene og så da vi endelig nåede dagen som igen startede med bitterhed men sluttede med den største lykke! At være blevet mor for 3. gang og endnu engang til den smukkeste lille baby.
Han skal fejres, selvom vi lige nu er lagt ned af H1N1 og hvad de nu ellers kalder den grimme vinterinfluenza, så skal han fejres. Det har været svært at finde ud af hvad han skulle have. Og det er jo ikke fordi at barn nr 3 lige frem mangler noget. Vi har været rundt om en masse, jeg har lagt en masse i den virtuelle indkøbskurv og vi har tænkt en masse tanker. Men forleden kom den helt rigtige gaveide til os da jeg "faldt" over Malenes facebookside. Litografier fra Barbar, fine, gamle, gulnede og geniale. Det var lige det Lillebror skulle have til sit kommende værelse. Jeg fik lavet en aftale med Malene og drog til Østerbro i morges. Malene bor virkelig fint (det jeg nåede at se) og storemusen og jeg blev budt inden for i hendes hyggelige hjem. Jeg havde på forhånd en ide om hvilke jeg var vilde med men der var jo så mange flere og jeg kunne ha plastret hele vores hjem til med de fine litografier. Jeg valgte tre til en start og glæder mig til at få dem i ramme og hængt op når lillebrors værelse står klart. Jeg kan virkelig anbefale at kigge forbi Malenes facebookside, og hvis i lige står og skal til barnedåb eller anden fejring af børn er det en fantastisk fin gave som både børn og forældre vil falde for. Jeg skal i hvert tilfælde forbi igen.

Disse billeder gør dem slet ikke ret, men lyset kom aldrig rigtig frem idag så i må til en start nøjes med dem. 
Malene fortalte mig at der hvor de i sin tid er trykt er de berømte for deres, grøn, blå og rød og netop de tre farver har holdt sig virkelig godt og står på flere af litografierne helt skarpt og som nytrykte. Jeg glæder mig til at vise billederne i ramme og på lillebrors værelse. 
Den gule skal selvfølgelig op ved siden af den gule dør!

Malene søger hele tiden efter nye litografier, men hun er kræsen og vil kun have de fineste og ældste. Dem hun får fingre i og sælger videre er alle trykt før 1949 og er derfor ægte litografi. Hvis vi er heldige får Malene fingre i nye hvert halve år, men der går ofte længere tid, så forelsker du dig i et motiv, spring til. Det er gammelt, gulnet og genialt! 

Dette er ikke et sponsoreret indlæg men ren og skær begejstring for at ha mødt en kvinde med en fin passion og fin næse for Barbar. 

Jeg kunne ikke vente med at få det gule billede op, og så er det jo godt man er typen der har et hav af rammer på lager. Så nu hænger den smukke gule litografi ved siden af vores gule dør.




Kommentarer

  1. Sikke en fin gaveide - personlige gaver er de bedste også selvom fødselaren "kun" bliver 1 år ;) tillykke med ham :) min Storm bliver 2 her om lidt (den 29/2-14) selvom datoen ikke er i kalenderen ;)

    Og sikke skønne litografier, fantastisk med folk med passion - verden ville være fattig uden dem.

    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også vi har fundet den helt rigtige gave som jeg håber han vil være glad for i mange år.
      Stort tillykke med din lille Storm, håber i får en dejlig dag!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg