E

E- som Efterligning. Jeg er en slags Steiner barn. Jeg gik i Steiner børnehave og Steinerskole til 9. klasse. Derefter brugte jeg mange år på at undgå alt der havde med Steiner skole at gøre og gjorde helst ikke opmærksom på at jeg kendte noget til det. Men faktum er  at jeg er Steiner barn. Jeg er vokset op med årstidsfester, års rutiner, skønne fortællinger, fantastiske fantasier og opfordringen til at efterligne for senere selv at kunne finde på. På mange måder kan man kalde blogland for vores alle sammens store Steiner skole. Vi hylder årstiderne med pynt, mad, historier og minder. Vi deler erfaringer, opskrifter og DIY. Vi tillader efterligninger for at andre kan udvikle og senere selv finde på. Det er det som er det fantastiske ved det kreative blogland, et stort "rum" fyldt med alle verdens kundskaber lige klar til at man kan springe på hoved ud i det, lade sig inspirere, efterligne og selv finde på. Her hjemme er det tit surt at være den mindste for "de andre er så dygtige til ALT" men så snart vi kommer over den hurdle sker der stor udvikling ved at tillade og opfordre til efterligning. Mine tøser elsker at tegne og helt mor-objektivt vil jeg sige at de er dygtige, de er dygtige til at tegne efter, udvikle og finde på og det er vildt at se hvor meget der nærmest kan ske på en weekend hvor de har roen til at fordybe sig i efterligningen.
Selv børn finder inspiration på nettet. Minimusen på 5 år og Store musen på 7 tegner efter en Mallemus tegning de har fundet på nettet.

Kommentarer

Populære indlæg