Vil du med ud og løbe?

Her hjemme har vi sat os et mål. 1000 km. Det er et super ambitiøst mål, men ikke fuldstændig urealistisk. Måske vi ikke når det? Der kan ske så meget, men der er ikke nogen grund til at tage højde for dårlige undskyldninger og andre undskyldniger før de melder sig. Derfor starter vi ud med 1000 km her hjemme. 1000 km i løb. Så når vi rammer januar 2015 har vi tilsammen løbet 2000 km.
Vil du være med på 500 km eller 1000 km i 2014?
500 km er 1,9 ture om ugen á 5 km.
1000 km er 3,8 ture om ugen á 5 km

Vi holder regnskab på den måde at vi er startet ved målet og arbejder os stille og roligt mod 0 km. Det er super motiverende for tallet bliver ret hurtigt mindre, og man giver den lige en ekstra km for at kommer under den næste 10'er.

Vil du være med?

Det er vigtigt med lækkert lir, så selvfølgelig er min løbe-regnskabsbog blevet pimpet med lækre dots!

Kommentarer

  1. Hvor er I cool!!!

    Jeg ville lige høre dig, om du har sendt den fine påfugl, jeg vandt hos dig for et par uger siden?

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg trykker den i denne uge Trine, vi har været meget ramt af sygdom men er oven på nu! Jeg skriver til dig når den er sendt :)

      Slet
  2. Jeg er med på 500 km! Det er en supergod idé!
    Og det giver mig også en rigtig god grund til at pimpe en notesbog. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt fedt fedt! Jeg hepper på dig hele vejen!

      Slet
  3. Seje jer! Rigtig god idé -og især da når man samtidig har en undskyldning for at bruge jeres hammerlækre dots :-)Jeg var ivrig løber for et par år siden, men fik en dårlig fod, holdt op og har taget 25 kilo på (selvfølgelig ikke kun af ikke at løbe.. men løb gjorde bare noget godt fysisk og psykisk, utroligt det kan være så svært at blive ved med at gøre noget som er rigtig godt for en!) Løb er min fod ikke til endnu, men mit ønske er at gå en masse ture, så jeg tror jeg tager udfordringen op og lader mig motivere. Tak søde Camilla!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hop da med på de 500 km Mette! Jeg tænker at man "bare" skal bevæge sig 500 km på sine ben, så du kan jo sagtens gå 2 gode ture om ugen, det giver helt sikkert en masse energi og overskud at komme systematisk ud i luften! Det er ellers godt nok surt med din fod når du nu var glad for at løbe!

      Slet
  4. Hmm... det er altså ambitiøst!! Ved slet ikke om jeg tør.. Hvad løber du af ture nu her???

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg løber ca 4 lige nu, og håber på at komme op på 10 km inden næste januar :)

      Slet
  5. Det er virkelig sjov. Jeg har netop talt frem og tilbage med min kæreste om, om vi skal begynde at løbe. Og så har du en support-løbe-klub. Og lokker med mit blødeste punkt: at man kan lave systematik og lækker notesbog ud af det!

    Sagen er nok den, at jeg aldrig helt har fundet "mit" gode sted at løbe her på Amager. Jeg plejede at bo lige ved søerne, så det gav sig selv og var smukt og nemt. Jeg går helt død, hvis jeg skal igennem for meget asfalt før jeg kommer til noget grønt. Men det er jo noget fis. Er der et sted der er grønt, så er det jo her på øen. Måske skal jeg tænke lidt mindre og løbe lidt mere :-D

    Sådan helt praktisk: hvordan ved I, hvor langt I løber?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja da du skal da være med! Jeg løber med endomondo på telefonen, den måler ruten og alt mulig andet. Den er rigtig god! Ud og løb! Der er skønt her på Amager!

      Slet
  6. Sikke en god ide. Har i forvejen en løbesparegris hvor jeg smider 2 kr i pr løbet km :-) men dette skal også insføres, er med på 500 km da jeg også spinner

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt at du vil være med på de 500 km! Jeg vil opdatere løbende (ha ha)

      Slet
  7. Sikke en supergod ide og hjælp til at bevare motivationen!! Tror jeg omvendt vil skrive alle mine løbeture og kilometer roet på romaskine ned og se hvor meget det kan nå at blive til i år 2014 :)
    Laver nok også et lille blogindlæg om det og henviser til dig hvis det er ok?
    Julie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja fedt du vil være med! Måske du kunne sætte dit mål på 1500 km i 2014 hvis du inkludere det hele. Det som er virkelig sjovt og motiverende er at se tallet blive mindre :) Glæder mig til at følge med i hvor langt du når :)

      Slet
  8. Smadder god idé, tak for tippet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt du kunne bruge løbetankerne til noget!

      Slet
  9. Det er en supergod idé, og nu fik du lige motiveret mig til atgå i gang for alvor. Jeg har haft dårligt knæ i mange år, men vil se, om ikke jeg kan være med på de 500 km. Tak for skubbet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sejt!! Jeg hepper på dig og håber at dit knæ holder!

      Slet
  10. Jeg tror, at jeg prøver at springe med.
    Har ikke løbet (aaaalt for) længe, og jeg har så svært ved at komme igang igen. Måske det her er der motivation jeg mangler? Starter med at gå efter de 500. Det burde kunne lade sig gøre, selvom man starte fra 0!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja da, hop med her, jeg skal nok motivere og heppe løbende (hihi). Og så skal jeg selvfølgelig nok opdatere hvordan det går hos mig!

      Slet

Send en kommentar

Populære indlæg