Tilbage til virkeligheden...

…..og til hverdagen! Hold nu op hvor bliver det skønt når hverdagen melder sin ankomst på mandag. Jeg glæder mig vildt til at få en hverdag med lillebror igen, til at få rutinerne tilbage og 7-9-13 at være færdige med sygdom.
Idag har været den helt perfekte sidste feriedag med tur til den blå planet, lækker frokost hjemme, storemusen lavede aftensmad og lillemusen bagte kage. Nu er der ro i lejeren og om lidt daffer jeg ind til min svigerinde og ser X-factor. Ja tak for en god dag!
Lillemusen bagte den lækreste svampede kanelsneglekage stærkt inspireret af dem jeg har set hos Vibeke af flere omgange. Vibeke kan følges både på instagram og på hendes fine nye blog hosvibeke.

Opskriften blev lavet af forskellige gamle kanelsnegleopskrifter jeg havde liggende i min bog.

50 g gær
100 g smør
2 dl mælk
2 spsk sukker'
1/2 tsk salt
500 g mel (denne gang brugte vi halvt spelthvede og halvt alm hvede)

150 g smør
50 g rørsukker
30 g brun farin
2 spsk kanel
50 g hakkede mandler

Smøret smeltes, mælken tilsættes, det skal være lillefingervarm. Blandes med gæren og alle de andre indgredienser. Hæver i 30 min.
Rulles ud, ligges i et ildfast fad side om side. Efterhæver i 45 min. Bages ved 200C i 10-12 min.

Når kagen er kølet af pyntes den med smeltet chokolade, og i vores tilfælde frysetørrede hindbær og glimmerstøv. De frysetørrede hindbær gav en rigtig god kant til den søde chokolade.





Kommentarer

Populære indlæg